lørdag

Runde 3. Capio

Jeg har skrevet en god del om behandlingen ved Capio Anoreksisenter i løpet av 2009, året jeg var i behandling der. Men jeg tenker at det ikke gjør så mye om jeg forteller litt mer likevel.




Var det pasienter med bulimi der også?
Det var det og det er nok noen der nå også. Navnet ”Anoreksisenter” er litt misvisende med tanke på at de behandler alle typer med spiseforstyrrelser.

Må man ha vært syk, så og så lenge/gått så og så lenge i poliklinisk behandling for å bli lagt inn der?
Nei, det finnes ingen krav for det.

Hva gjorde dere utenom behandling/måltider/avslapping?
I begynnelsen, for min del, gjaldt det mest i å slappe av. Slik er det for de fleste: slappe av, holde på med rolige aktiviteter etc. Da jeg var kommet lengre i behandlingen gjorde jeg ting som folk flest. Jeg var i byen, tok sol, dro på kino, var innom treningssenteret og diverse. Ofte tenker man at man kommer til å dø av kjedsomhet når man blir innlagt et eller annet sted, men slik var det ikke. Dagene gikk utrolig fort.


Hvor lenge var du der da du først kom?
Åtte uker – 2. måneder. Totalt fikk jeg 20 uker fra Helse Nord som ble fordelt utover året.



Hvilke krav hadde de til pasientene ifm måtidene?
1. Spise opp all maten. Spiser man ikke opp maten over en viss periode, blir man sendt hjem på tenkepause.
2. Spise til tiden – 30 minutter.




Andre innlegg ang. Capio:

Litt sånn der om Capio

Plass på Capio



For å komme til Capios hjemmeside, trykk her 

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive