onsdag

Ting som gjør meg lykkelig.





























å ha verdens beste venner, venner som jeg har kjent nesten for bestandig og som jeg kommer til å fortsette å kjenne resten av livet. å kunne hente et brett med 20 biter sushi sammen med lillesøster, spise bitene til middag og finne ut at sushi med hvit fisk ikke er min greie. få vite at begge lærerne vi har i løpet av skoledagen er syk og at jeg kan bruke dagen til akkurat det jeg har lyst til: ligge i senga (ikke fordi jeg er deprimert,  bare fordi jeg vil). få lønn. endelig begynne å lese en utgave av Faust fra 1943 som jeg har hatt stående i hylla siden jeg var 16 år gammel på sengekanten, mens jeg streker under ting som jeg gjerne vil huske senere. se meg selv i speilet og oppdage at jeg egentlig er veldig stolt over kroppen min: over arrene, krigsarrene, over formene, over sånn som jeg ser ut - det er meg. å kunne kjøpe smågodt en helt vanlig hverdag bare fordi jeg har lyst, uten å få dårlig samvittighet eller kaste opp. han: smilet, lukten, tankene, hendene, ordene, omsorgen, den kompliserte kjærligheten. dagdrømmer. å tilbringe kvalitetstid med lillesøster. tilbringe kvalitetstid med meg selv. å ha planer som lar seg realisere. oppleve mestring. å høre på "Let the earth bear witness" og bli minnet på konserten med The Waterboys i Irland for ett og et halvt år siden. jobbe sammen med strålende kolleger.

smile. le. fargen på bladene. at jeg fyller tjueen om en måned. klassetur i morgen. kyss i panna. drømmefangere. å komme gjennom ei virkelig tjukk bok. starte dagen med finfine meldinger på telefonen. å se tilbake på årene som har gått og å innse at alt er virkelig. at jeg har overlevd. at alle fortjener å ha gode dager. at ingen er dømt til noe som helst. å hjelpe mødre av bussen med barnevogner. å prate med gamle damer på busstoppet om facebook og hjelpe dem med å finne fram på mobiltelefonen. å bli snakket til av en rar mann som har sett en rar film om pirajaer og som bruker tjue minutter på å fortelle handlingen. å vite at det blir bedre.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kjenner jeg får gledestårer i øynene på dine vegne! Du har skjønt det! :)

Solveig @ poona sa...

:')

Anonym sa...

Liker :D

<3

Kine sa...

<3

Mica sa...

Jeg blir så utrolig glad av de siste innleggene dine! Det varmer å se hvor langt du har kommet. Jeg gleder meg virkelig på dine vegne, selv om jeg aldri har møtt deg før :p Nyt alt sammen. Og lenge leve kjærleiken! <3

Anonym sa...

Å vite hva som gjør en lykkelig er vel en bevissthet som mange av oss glemmer. Fint fokus å ha :)

mia sa...

Annika! Jeg smiler med deg. Så FINT! Alt sammen. Håper det fortsetter på samme måte. Jeg heier alltid på deg. :)

Marthe sa...

Herlig må jeg si! Det er alle de små tingene som skjer i hverdagen som gjør livet så verdt å leve! Håper du får masse lysglimt videre i helgen og de kommende dagene <3 Godt å lese vennen! Jeg liker at du kan gjøre ting fordi DU ønsker det!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive