onsdag

Smells like teen spirit.

dette er siden på skolepermen min. jeg har nemlig laget meg en perm der jeg setter inn alt tull og tøys som jeg gjør på skolen, for å holde oversikten og sånt over alt som er gjort.


Ja, dere. Livet går sin gang og jeg har fryktelig, fryktelig mye å gjøre for tiden! Det er både veldig godt og veldig stressende og kaotisk på samme tid. Mest godt foreløpig og jeg håper det fortsetter en stund til, for akkurat nå, akkurat nå koser jeg meg og har det stort sett rimelig bra over hele linja. Joda, ting er ganske kaotisk i topplokket og jeg har en indre angst som jeg ikke helt klarer å definere, tror det har sammenheng med skolearbeid og prestasjonsangst, men jeg prøver å senke kravene. For dette året, det skal jeg gjennom. Ikke koste hva det koste vil, selvsagt. Den delen av livet er jeg ferdig med. 
Som pappa sa da jeg kom løpende opp trappen tidligere, rød i kinnene, og fortalte at jeg skulle ut å reise igjen i neste uke: "du må ikke glemme å ta vare på deg selv oppi alt dette her, da." 

Nei. Det må ikke glemmes. Og jeg må godta at det er veldig lov å ha dårlig dager også.

Det har blitt endel reising denne høsten og det blir det nok å fortsette med også. Søndag reiste jeg til Oslo (hadde klart å bestille flybilletter feil vei, altså: Oslo - Tromsø, i stedet for motsatt, haha) og overnattet hos Heidi før vi suste av sted til Gjøvik for å delta på et kurs i Modulbasert brukeropplæring. Det var femten heftige kurstimer der jeg lærte mye nyttig og unyttig om å sitte i brukerråd, om organisasjonsstruktur og mye annet som jeg egentlig ikke trenger å vite noe om. Gjennomsnittsalderen var sikkert førti og jeg var litt malplasert, men det gikk fint. De hadde jo gratis softis og popcorn...

Nå er det noen korte dager høstferie som skal brukes til jobbing på sykehjemmet, ta igjen pensum som jeg har mistet de siste dagene, jobbe med et foredrag om psykisk helse og mitt eget erfaringsforedrag, og litt sosialisering, før det plutselig blir mandagskveld og jeg reiser av sted igjen for å jobbe som ungdomskontakt og undervise elever ved noen videregående skoler om psykisk helse. Det blir mine første gjennomkjøringer, så jeg er veldig spent! 

Gjelder bare å huske og puste litt også.
Som behandleren min sa: "Du kan ikke holde pusten helt til sommerferien, Annika. Det er litt lenge til."






3 kommentarer:

June sa...

Så glad på dine vegne, jenta mi <3

Anonym sa...

Fantastisk å klare å bestille flybillett feil vei,hahaha. Du har en hektisk timeplan,så pappan din sitt råd er et veldig godt råd. Det samme gjelder det med å puste,trekke pusten dypt og pust rolig.

<3

Marthe sa...

Høres ut som du har mye på tapetet om dagen ja! Du må få litt tid til deg selv også :-) Hadde jeg visst at du var i selve Gjøvik, min by, så skulle vi jammen ha tatt en kaffe :-) Håper du fikk mye ut av kurset der, og må si som Laila at er fantastisk å bestille flybillett feil vei :P hehe!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive