fredag

Element of freedom: dag 2.

dag 2.
reisedag, det også. og selv om pilegrimsturen ikke var kommet ordentlig igang - vandringen begynte ikke før dag 3 - kjente jeg et snev av frihet og glede som jeg ikke klarer å finne hjemme. annerledes. det er noe i det å bære alt man eier og har med seg i en ryggsekk på ryggen og forflytte seg fra sted til sted.

dagens etappe var med tog fra Madrid halv åtte på morgenen, videre til Leon, noen timers opphold der, for så å ta toget videre til Astorga som var vårt startsted på vandringen.

tidlig, stygg frokost på Chamartin togstasjon i Madrid.
Lillesøster Sandra og pappa.

hej, Leon! Flott by og to glade piker på tur.

vi trasket rundt i Leons koselige gater og spiste lunsj på en tilfeldig liten cafe vi fant underveis.

besøkte Leons fantastiske katedral, synet var overveldende og et øyeblikk, et bittelite øyeblikk hadde jeg nesten lyst til å begynne å gråte.
 etter mange timer fram og tilbake gjennom smug, gater, samtaler med spanjoler som ikke kunne et ord engelsk, en ny venn fra Portugal som arbeidet med å hjelpe mennesker som har rus og alkoholproblemer, dro vi tilbake til togstasjonen, tog av skoene og slappet av mens vi ventet på toget til Astorga.

den tidligere biskopboligen i Astorga, som nå er et museum. Gigantisk! og virkelig flott.

natten ble tilbrakt på Albergue de Peregrinos san Javier
som ei dansk dame dreiv. vi sov i køyesenger sammen med andre mennesker, og stiftet nye bekjentskaper med noen tyskere og lyttet til snorkende menn fra langtbortistan.

Laila sa...

Hærregud,jeg fikk nesten lyst å grine bare av å lese,eller å se bildene,haha...så fantastisk!! Åååh,lucky you <3

valiumsvalsen sa...

Spennende å få være med videre på turen der, gjennom bilder og ord her på bloggen. Venter spent på bloggpost fra dag 3!

For en fantastisk katedral! og biskopboligen også - hadde ikke hatt noe i mot å bo der, foråsidetsånn ;)

Anonym sa...

Så fine bilder!:) Ser ut som dere har hatt en spennende tur.

Du ser helt nydelig ut, Annika! Anisktet ditt lyser, og du blir bare mer og mer vakker! <3
Klem fra en som har lest bloggen din leeeenge, men sjelden legger igjen kommentar...