onsdag

Gratulerer, Annika!

bildet er tatt for noen dager siden og fikk tittelen "god jul og gratulerer med ingenting" 
og det har vært mange slike dager. mange. mange dager der jeg har ligget pal i senga uten å orke å bevege meg utenfor husets fire vegger. det har vært mange dager der jeg har vært på skolen uten å være tilstede, det har vært dager, timer og uker der følelsene og katastrofetankene har gitt meg lyst til å gi opp. men jeg har ikke gjort det. jeg har ikke gitt opp. jeg har karret meg gjennom en vektoppgang på 25 kilo på egenhånd, vært i krisefasen og vært ufattelig deprimert, hatt en voldsom angst som jeg ikke har kjent så på kroppen siden jeg var barn og jeg har, jeg har vært gjennom veldig mye. I løpet av 10/11 måneder. Men jeg har ikke gitt opp

Still here.
Still breathing. 
Still alive. 

Ja.

Og så var det eksamen, da. Jeg var først ute. Trakk oppgave 0815, fikk oppgave "gi bekken i seng", relativt fornøyd med prosedyre, forberedte meg i 30 min. og gikk inn. 1-2-3 kjør. Lite nerver. Og jeg hadde bestemt meg for en ting: uansett hvordan det gikk, spilte det ingen rolle. Jeg var kommet dit. Hit. Til slutten. Til målstreken. Jeg visste at jeg ikke kom til å stryke, og så lenge - så lenge jeg gjorde mitt beste, var det godt nok i massevis. 
Eksamen er bare en prøve. Karakterer er bare et tall. Den lærdommen og den utviklingen jeg hatt i løpet av dette skoleåret har mye større verdi enn karaktersnitt og poeng. Livets skole er viktigst. Det er den det gjelder å fullføre.

Mitt beste var godt nok til tross for at jeg gjorde et par småfeil som egentlig ikke ga utslag i karakter. Til tross for at alle spørsmålene sensor stilte meg ikke fikk like gode svar. Det spiller ingen rolle. Jeg var fornøyd, kontaktlærer var fornøyd og sensor gratulerte meg med dagens første femmer. 

Gratulerer med overstått eksamen, Annika. Nå kan du snart ta sommerferie. Om ei uke reiser du til Spania. 







9 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERER SÅ MASSE Annika!!
WELL DONE!

<3

Anonym sa...

Stå på babe! DU er flink <3 <3 :) :) :) :) Sååå... neida, så.

dinosau sa...

Ååå, så deilig!!! Gratulerer, kjære Annika!!!

Ingeborg/surfer sa...

sv: Tusen takk snille du <3

Lise sa...

GRATULERER! Snakk om velfortjent seier! :D

Annika sa...

Dere er flotte <3

June sa...

Gratulerer! Flinka mi <3 Du er så sterk, du. Men eg håpar du aldri må gå igjennom ein sånn periode igjen.

Heltinne sa...

stoooooooooooooolt!! ;-D
whoop, whoop!

Grattis!

Marthe sa...

Så glad jeg ble! Tenk at du har kommet dit "jeg gjør mitt beste, og det er bra nok - tanken". Du har all grunn til å være stolt over deg selv :-) Gratulerer så utrolig mye!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive