torsdag

Hvite små.



Jeg er
den sorte orkidé
sådd i en knusktørr
jord uten næring
uten noe å vokse av

med hengende
hode, like bøyd
som lampen på
veggen, den uten
lyspære i
kryper jeg sammen
under månen mens

jorden under
meg brister
og fortsetter, 
fortsetter
å dele seg

i millioner,
tusenvis av småbiter
som igjen deler og
faller fra hverandre
langt nede i dypet

føttene mine er
kalde, og jeg varmer
meg i vinduskarmen
prøver å få et glimt
av iskald sol tidlig
i mars

ordene er ikke
der, borte, forlatt
og utslettet
glasshuset knust og
grensa på tallene
sprengt for lenge
siden

hysj

i nattemørket
kan jeg høre stemmer
bevegende mennesker
med fotsteg som
sprenger stillheten

ekko
fortid, nåtid, framtid
de er her igjen
klar for å løfte meg
opp i de sterke armene
sine og bære meg

bære meg tilbake til
doktoren og de
hvite små pillene


annika, 17 år

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive