torsdag

Flere dager som var & bivirkninger.

fra bloggen, april 2010.

Jeg har hatt bedre dager. 
Jeg har hatt dager som har vært så fine og vakre, der jeg har vært ruset på motivasjon, livslyst, livsglede. Jeg har vært høy av blomsterlukten om våren, danset omtåket på stuegulvet, rast av sted med stjerner i øynene. Jeg har hatt dager der jeg har følt meg så fri som jeg ikke har gjort på åresvis, dager der jeg gråt av glede fordi jeg aldri hadde trodd jeg kunne føledet. Jeg gråt av glede fordi jeg var så overveldet av hvor mye livet var villig til å gi meg så lenge jeg åpnet opp døren og slapp det inn. Det har vært dager der hele hjertet mitt har vært pakket inn i det fineste av det aller fineste, der jeg lo i det jeg kjente hjerteslagene. Noen dager var så fine at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og det var noen dager, noen dager der jeg bare sto opp fra senga uten å tenke over noe som helst. Jeg bare var. Det har vært de dagene, det har vært mange av dem. 

Dagene fortsetter. Og det er dager, dager som i dag og som i går det oppstarten av den nye medisinen, o'velomtalte "lykkepiller", slår meg litt i bakken. En stor B for bivirkninger. Kvalme som kommer og som går, to netter med lite søvn, skjelvende innvoller og sånt som hører med. Men det går over, heldigvis, takk og lov for det. Og jeg skal prøve likevel. For hvis disse, ikke-solbær-smakende-pillene kan heve livskvaliteten min med noen hakk, er det verdt det. Bivirkninger går over. Det er litt spennende også, det er det alltid når man begynner på noe nytt. Venter spent på resultatet, venter spent på den kanskje, eventuelle effekten som kan komme om noen uker. Jeg har alltid vært skeptisk til medisiner, og har derfor aldri vært inni en jungel av tabletter og duppeditter som så mange andre i psykiatrien har vært. Jeg prøver og jeg gir det en sjanse. Det er det viktigste jeg gjør. I alle fall nå. 
På grunn av dårlig form og en uggen følelse i kroppen som heldigvis heldigvis ser ut til å ha letnet litt i formiddag, har jeg ikke vært på praksisplassen i går og jeg skal heller ikke i dag.

Men, derimot slapper jeg av. For en gangs skyld. Hviler masse og henter inn tapt søvn på dagtid, i skinnsofaen, i senga på soverommet. Hviler. Sover. Leser. Det siste døgnet har jeg lest ut en bok på ca.800 sider, den første boka jeg har lest på mange måneder. Ikke litteratur i høyklasse, men noe likevel.
Og så fikk jeg en fin pakke i dag fra amazon.


dette er ei bok der man kan fylle inn ting om seg selv. den er fylt med spørsmål
og tomrom der man kan skrive selv. veldig fin!

og denne... Keel's simple diary



fin!

5 kommentarer:

M sa...

Hvor har du fått tak i den boken?:)

Anonym sa...

Hvilken medisin har du begynt på? Håper de vil funke for deg vesla :)

klem

Annika sa...

M: bøkene er kjøpt her http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=keel's+simple+diary&x=0&y=0

kostet meg ca 180 kr for begge inkl.frakt!

Laila: efexor. er litt skummelt med tanke på alle bivirkningene etc, men man må nesten prøve ut for å finne det som fungerer ;)

Anonym sa...

Ok,håper du får et godt utbytte av dem,for meg ble ting bare verre,og vet flere har slitt med de samme bivirkningene som meg. Så,ikke for å skremme deg,vær obs om du begynner å få suicidale tanker,får trang til selvskading og sånne ting...Men jeg håper du får den virkningen du har fått dem for :)

klem

Annika sa...

Ja, lista over bivirkninger er kjempelang. Så... jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Er heldigvis hjemme hos foreldrene mine, så hvis det går over stokk og stein kan de hjelpe meg. Er veldig redd for de skumle tankene man kan få, men håper, håper det går bra.

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive