onsdag

Personifisering og skriving.

Jeg har lenge hatt mange tanker om å skrive en nærmere beskrivelse over disse fiktive karakterene jeg i større eller mindre grad lever livet mitt sammen med, og som jeg gjentatte ganger skriver om her i bloggen. Når jeg en sjelden gang i blant får nye lesere, kan det fort bli forvirrende hvem disse karakterene egentlig er.

”Det virker som du skriver om en spesifikk person”, sa et menneske til meg en gang, og det kan nok helt sikkert virke slik også. Jeg personifiserer sykdommene og problematikken til en viss grad- til tross for en behandlers anbefalninger – kun av den grunn at det gjør det lettere for meg å skille Annika fra sykdom. Det har også gjort slik at jeg har blitt flinkere til å reflektere over situasjonene, forstå både meg og problematikken bedre. Så, selv om denne behandleren jeg en gang hadde sa at det kanskje ikke var så smart å personifisere for eksempel spiseforstyrrelsen, som har blitt Elefantstemmen gjennom bloggingen, har det likevel ikke vært dumt. Det har på sett og hvis hjulpet meg med å bli bedre og ikke verre, som vedkommet kanskje fryktet.

Uansett. Nå har jeg altså begynt å skrive. Jeg prøver i alle fall, og det er tvilsomt at disse ”personbeskrivelsene” og forklaringen hvorfor navnet har blitt slik som det er, blir så bra og velforklarende som jeg ønsker. Men, det er likevel et forsøk på å forklare hvem som er hvem, hvem som kom først, et forsøk på å beskrive situasjonen og kanskje gi et lite bilde på hvordan det kan være å være meg.

Jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å gå eller bli, men ja, jeg kommer til å publisere tekstene når jeg er ferdig med dem. 

1 kommentarer:

Frida S. sa...

Synes det høres bra ut! Har gjort meg ''kjent'' med de fleste (?) ubudne gjestene i livet ditt, men ser uansett fram til å lese dine egne beskrivelser.

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive