søndag

Dag 9: 10 steder jeg har lyst til å reise

1. Jeg har veldig, veldig lyst til å gå pilegrimsreisen til Santiago de compostela. Planen er at pappa og jeg skal gjøre det en eller annen gang fremover. Egentlig skulle vi gjøre det i mai som var, men siden det var så mye etter avslutningen på folkehøgskolen og jeg var ikke i storform, droppet vi det. Men... vi skal ta det igjen, senere. Kanskje neste høst. 


2. Roma. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Roma. 
Mest fordi jeg drømmer om å besøke Vatikanet. Se på all kunsten. 

3. London, men jeg vet ikke hvorfor. Jeg har bare lyst. Det virker som en spennende by som har mye å by på.

4. Thailand. 

5. USA/ New York/ Orlando etc.
Jeg har lyst til å se om det er så stort som alle sier.
Og så har jeg lyst til å besøke Disney World og den Harry Potter- parken
de har bygget der. 


6. Skottland. De snakker så fint. Og så finnes det mange gamle slott der som jeg har lyst til å se.

7. Paris. Jeg var i Paris sommeren 2007, men da var jeg veldig syk
i hodet og maten var det dårlig med. Det gjorde slik at opplevelsen ikke var
så mye å rope hurra for. Når humøret er på bånn og ernæringsinntaket det samme,
er det veldig vanskelig å glede seg over noe. Husker at vi var i Disney land og at jeg
ikke orket å gjøre noe fordi blodsukkeret var så lavt. Meste parten av tiden satt jeg på en benk
og drakk Cola Zero i håp om at det skulle hjelpe på noe. Det gjorde det altså ikke. Så... 
jeg har lyst til å dra tilbake, fordi jeg tror at opplevelsen ville vært helt annerledes i dag.

8. Tunisia

9. Øyhopping i Hellas. Det er riktig nok ikke et "konkret" reisemål, og jeg har vært i Hellas flere ganger.
Men aldri på øyhopping, og det har jeg lyst til å gjøre

10. jeg har også veldig lyst til å dra på interrail. Ta toget gjennom Europa, besøke steder man 
egentlig aldri hadde tenkt til å dra til, være litt spontan og reise med nesten ingen bagasje.
Det hadde vært fint.

og... så har jeg lyst til å dra tilbake til Irland og Dublin, reise til Madeira enda en gang,
dra på safari i Afrika, reise til Australia, se konsentrasjonsleirene i tyskland,
 India og tusenvis av andre steder. Verden er stor. Jeg vil gjerne oppleve den. 

3 kommentarer:

Solveig @poona sa...

Liker å se nysgjerrigheten du viser her! Lysten på å se, lære og oppleve :')
Makes me happy! Og jammen meg skal du få mange nye, både store og små, opplevelser!

Anonym sa...

Jaaa,jeg og vil til Nord-Irland igjen,og til Skottland,og London,og Paris,og London og Roma,og Hellas og New York...haha. Oppleve verden er en god ting :)

Marthe sa...

så mange fine plasser :) jeg har også lyst til å reise og se mye :)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive