fredag

September: måneden som gikk.



Nedturer
  • Følelsesmessig kaos. Høsten har ofte vært den årstiden der Mørkets Fryste flytter inn over lengre tid, men skal selvfølgelig ikke ta sorgene på forskudd. Merker likevel hvordan de vonde følelsene kommer oftere, men prøver å ikke la det ødelegge dagene mine.
  • Som vanlig har det vært ganske mange vanskelige dager med flere utfordringer.
  • Den økonomiske situasjonen min som er litt sånn på halv åtte. Krever nøye tenking og planlegging slik at jeg ikke driver meg selv personlig konkurs.
  • Et par fraværsdager på skolen.
  • Gymmen og alt tullet rundt det. Har fjernet den fra timeplanen min, i alle fall i teorien, men det skal tydeligvis masse tjoheifallerei til før det ordner seg. Rådgiveren på skolen min har ikke gitt meg klare nok beskjeder og god nok informasjon om diverse tinger og tanger, noe som igjen har ført til at jeg har fått fravær i de timene - et fravær jeg egentlig ikke skal ha. Alt sånt stresser meg noe grenseløst. Men det ordner seg nok etter hvert.
  • Forholdet mitt til meg selv er ikke så greit for tiden.

Oppturer
  • Å gå på skole og å oppleve at jeg mestrer både det og å senke kravene til meg selv! Det med krav, prestasjoner og forventinger er alltid vanskelig, men så langt ser det ut til å gå bra. Er fornøyd med det.
  • Jeg er fornøyd med min egen innsats når det kommer til, ja - igjen, skolen. 
  • Jeg har fått tildelt en behandler og har vært hos ham noen ganger. Er positivt innstilt til det hele og første inntrykket er godt.
  • Jeg har fått venner i klassen min. 
  • Jeg er ganske flink til å benytte meg av treningsstudioet mitt, trener passe mye etter hva som er forsvarlig og gjør det fordi det gir meg glede, ikke fordi Elefantstemmen gir meg følelsen av at jeg MÅ. Treningen gir resultater. Overskudd og jeg føler meg både sterkere og mer utholdende.
  • Prøver å utfordre meg selv litt hver dag. Er vanskelig, men når jeg får det til, gir det meg en følelse av mestring. 
  • Hadde en superfin lørdag med Inger, Merete og Sunniva sist helg.
  • Og en trivelig lørdag hos Mariann i klassen min for noen uker siden. Bursdagsfeiring!


Verste kjøp
  •  jeg bruker unødvendig mye penger - noe jeg egentlig ikke har råd til, på dritt. Som for eksempel... snus og stygge pastiller jeg egentlig ikke synes er spesielt gode.

Beste kjøp
  • Siden jeg ikke har råd til å kjøpe noe som helst, må det være å fylle på busskortet. Jeg er ganske lat av natur, så det er mye brukt!

Mye brukte ord og uttrykk
  •  To tette og ei badehette (for en overraskelse!!!!!)

Bøker lest
  •  "Førstebetjenten og tausheten" av Håkan Nesser. Helt ok krim, enkel å lese.
  • Har også hørt... noen lydbøker som jeg ikke husker navnet på i farten.
  • For øyeblikket leser jeg den nye boken til Cecilia Samartin, "Mofongo". Så langt er den bra. Ooog... jeg hører på "Silkeridderen" av Henning Mankell.

Filmer sett
  • The proposal - grei nok. Ganske morsom, sånn egentlig. Skikkelig feel- good.
  • Adam - Anbefales!
  • Sesong 2 av True Blood - Anbefales!
  • Sammen er vi mindre alene (for hundrede og ørtende gang) - Anbefales!
  • Valentine's day - veldig søt.
  • De myke hendene 
  • Mamma mia!
Ser utrolig mye på tv og film, så har nok vært borti mye annet også, men kommer ikke på flere ting akkurat nå.


 Denne greia her må være månedens slager hjemme hos meg, Sunniva og Inger (nåja, mest for Inger og meg...):


Oktober:
  • Skal ut i en 5 - ukers praksis fra og med uke 43. Både gruer og gleder meg masse.
  • Mange bursdager: Inger blir 20 år, jeg blir 20, mamma 47, bestemor og bestefar blir... aner ikke, søskenbarn og flere.
  • Siden jeg og Inger har bursdag nesten samtidig, skal vi feire. Er ikke akkurat lei meg for at tenårene snart er over.
  • Den første snøen kommer sannsynligvis.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive