lørdag

Og dagene går.

Til tross for at jeg prøver å opprettholde en relativt okei søvnrytme, blir det ganske lange dager. Tidlig opp om morningen, skole, hjem og sånn passe sent i seng. Skolen er i gang på ordentlig og siden jeg både møter opp tidsnok til timene, er tilstedeværende med hele meg og er flink elev med aktiv deltaketakelse i timene, tar skolen mye tid. Er fortsatt i innkjørings og tilpassingsfasen, en tidskrevende prosess som, til en viss grad, dominerer livet mitt for øyeblikket. Men det er greit. Jeg aksepterer det. Det er så mange ting å gjøre og så mye å tenke på. Det gjelder å holde tunga rett i munnen, ikke kverne for mye over alt som ikke er bra, ikke la Elefantstemmen eller andre demoner få ødelegge dagene som i grunnen er ganske okei, jobbe for å få ting til å gå rundt og dadidadida. Mye å huske på.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg har det med meg selv, men allikevel går ting ganske greit. Jeg har det ikke så verst og selv om det er litt vel mye på en gang, føler jeg meg litt mer levende enn det jeg har gjort på ganske lenge. Og det er ikke ille! Bare det å ha noe og fylle hverdagen med, gjør ganske mange ting litt enklere. Er det noe jeg trenger akkurat nå, så er det det å ha et og annet som gjør slik at det blir litt greiere å være meg. Den store krasjen med nav og systemet gir grunnlag til et tusentall med bekymringer. 

I går hadde jeg en veldig fin samtale med kontaktlæreren min. En av disse elevsamtalene som alltid blir satt på ukeplanen eller andre planer i begynnelsen og slutten av et skoleår. Jeg ba om å få den praten så tidlig som mulig, for jeg synes det er greit å legge alle kortene på bordet med en gang. Foreløpig har jeg ingen planer om å fortelle noen av medelevene mine noe som helst, men for min egen del er det veldig greit at i alle fall kontaktlærer vet noe om situasjonen min. 

Lørdag. Helgefølese. Akkurat nå ser det ut til å bli en bra dag. Jeg håper det fortsetter slik.

2 kommentarer:

Laila sa...

godt å lese dette innlegget Annika,jeg håper også at det fortsetter slik,at ting nå begynner å stabiliserer seg for deg. Får bare håpe at det ordner seg med NAV også nå da,så slipper du de bekymringene også.

Håper du har hatt en fin helg så langt og at søndagen blir like fin :)

nattaklemmer :)

Marthe sa...

Jeg synes det er beundringsverdig at du klarer skolen oppi alt du sliter med nå Annika! Du er ei tøff jente! Fortsett og kjemp <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive