fredag

Jada.

selv om det på mange måter er fint å være stor jente,
er det ikke fritt for at jeg i blant ønsker at jeg var liten igjen.

Reise på sommerferie til Sverige (bildet), besøke tanta og onkelen min i Luleå og overnatte i hytta som de har i hagen sin, spise is hele dagen, grave i sandkasser, huske på huskene utenfor huset, trille tur med dukkene i dukkevogna (eller kaninen som jeg hadde...), leke, tulle, tøyse og ikke tenke på regninger og økonomi, ringe etter bosteder, lese boligannonser og ta store, skumle valg som kan snu alt opp-ned, eller ned-opp. Foretrekker sistnevnte.


Bortsett fra de timene jeg tilbrakte sammen med Merete på treningsstudioet og her hjemme hos meg med hårfrisering, har store deler av dagen gått til å skrive bolig-ønskes-leid-annonse, lese annonser, skrive ned telefonnummer og ringe dem. Tar ikke telefonen. Utleid. Kun kortidsleie. Jeg er drittlei allerede og jeg har så vidt begynt. Hvis det er noen fra Tromsø som leser bloggen min og som vet om ei hybelleilighet/ leilighet som er ledig og som ikke koster skjorta (jeg må ha penger til mat også!!!) ta kontakt!!!

Dessuten er ting veldig på halv åtte. Humøret mitt svinger som et uvær, kroppen min er full av masse vann og magen min er, bokstavelig talt, oppsvulmet. Selv om det er godt over ei uke siden jeg ble fullpakket av et ekkelt magevirus, er ikke alt helt som det skal være, noe som ikke akkurat er så veldig koselig. Den konstante følelsen av å være oppblåst gjør noe med hodet, selv om fornuften forteller at det går over. Det er normalt. Det skjer med de fleste fra tid til annen. Så, her gjelder det bare å holde ut, bite tennene sammen og gå til sengs nok en kveld med håpet om at alt skal ha rettet seg opp til i morgen.

2 kommentarer:

Laila sa...

En bekymringsfri barndom tror jeg det er mange som ønsker seg tilbake til.Ingen forpliktelser,ingen ansvar...

Det er like vanskelig å få tak i plass å bo her i Molde også..jeg har to venninner som trenger noe,men det er utrolig lite som er til utleie...Håper det dukker opp noe snart :)

Har vært sykt oppblåst selv i dag,og jeg har vært små gretten hele dagen,fordi jeg hater å føle meg som,og å se out som en ballong...men er bedre nå heldigvis..håper det blir bedre for deg i morgen :)

nattaklemmer

Anonym sa...

Heihei! æ e i fra Tromsø! ville bare si at du e sterk!!!! Jeg har og sf.:(

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive