tirsdag

Mai: måneden som gikk.

Nedturer
- Skoleåret på Åsane folkehøgskole var over, jeg måtte pakke sakene mine og dra tilbake til Tromsø. Fryktelig trist å si farvel til alle de fine menneskene jeg har blitt kjent med i løpet av året som har gått og ikke minst til skolen! Tanken på at jeg skal tilbake i november på det som så fint heter elevstevnet, hjelper veldig og viten om at det ikke var den siste gangen jeg så skolen/folkene der.
- Den evinnelige tvilen og usikkerheten for hva jeg skal gjøre til neste år og hvor jeg skal gjøre av meg.
- Elefantstemmen, naturligvi og hans daglige besøk som begynner å irritere livsskitten av meg. 
- Det har blitt mange timer på sofaen i stua.

 Oppturer
- Det var faktisk mer okei å komme tilbake til Tromsø enn det jeg hadde trodd. Mange fine dager med solskinn, et snev av nesten-sommer og sånn.
- Selv om ting har vært diversediversediverse, har det også vært mange gode dager.
- Jeg har fått ut fingeren og kommet i gang med treningen igjen. Det føles fantastisk og den gjør godt for både kropp og sjel. Jeg klarer å holde det hele på et akseptabelt nivå, uten å overdrive på noen måter.
-  Joda, jeg har hatt mange timer på sofaen, men har likevel hatt ork og lyst til å være sammen med vennene mine + ta opp kontakten med gamle bekjente som jeg ikke har sett på evigheter.
- Er ikke noe glad i hurramegrundtfor17.mai, men det ble en okei dag likevel.
- mgp-festen var fabelaktig.
- Jeg har bestemt meg for hvor jeg skal være til høsten.

Beste kjøp
Mobilen min. Den er fin.
Betaling av turen til Egypt.


Verste kjøp
Aner ikke. Jeg bruker pengene mine på alt for mye tull.

Mye brukte ord/nye uttrykk
 "En av livets nødvendigheter..."

Bøker lest:
Jeg får ikke lest så mye. Men... jeg har lest Coraline av Neil Gaiman og har begynt på ei bok av Terry Pratchett. Dessuten har jeg hørt både Bildet av Dorian Gray av Oscar Wilde og Leopardens øye av Henning Mankell på lydbok. Nå hører jeg Panserhjerte av Jon Nesbø.


Planer fremover
Egentlig litt forskjellig - jeg liker i alle fall å tro det. I første omgang skal jeg reise på en 14 dagers tur til egypt i neste uke, sammen med Inger, Merete og Sunniva.
Og etter det... aner ikke. Skal begynne å se etter leilighet. Antar det blir noen møter med NAV og diverse også. Dessuten har jeg planer om å rette opp i mine egne småfeil. Må bare finne ut hvor jeg skal begynne.

Jeg tar en dag av gangen.

1 kommentarer:

Caroline sa...

Liker oppdateringer, da får man lizzom oversikt ;)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive