tirsdag

Legetull.

1.juni. For omentrent ei uke siden skiftet jeg fastlege, noe som er nødvendig siden jeg blir her i et år til. I alle fall i første omgang og så får jeg se hvordan det blir. Akkurat nå virker det som det beste og hvis alt går som jeg har lyst til, får jeg begynne på Frisvold privatgymnas til høsten. Det er mange fordeler å gå opp til eksamen som privatist: jeg kan legge opp studieløpet akkurat som det passer meg, ta så mange fag som jeg orker og lese på egenhånd. Alt er avhengig av hva NAV kan tilby - når det kommer til den fronten er det tydeligvis veldig problematisk når det kommer til utdanning og skolegang, så lenge man ikke er tjuefem år. "Det er helt vanlig at de fleste som er under den alderen går på videregående," sa saksbehandleren min da pappa og jeg var på et møte der før påske. Ja, det er sant. MEN det er ikke normalt at flertallet blir syke og må avbryte utdanningen fordi det er vanskelig å fullføre/fortsette når man er i døgnbehandling. Alle som har gått og går på veien mot frihet og friskhet, vet hvor krevende det er.

Den 1. hver måned, blir man, hvis man har byttet fastlege, overført fra den gamle fastlegen til den nye. Så... fra i dag av tilhører jeg ikke lengre Åsane legekontor, men et nytt et her i byen. Det vil si at jeg nok en gang får et nytt menneske å forholde meg til, noe som er like slitsomt hver gang. Den samme regla om ditten og datten, forlaringene, svar på alle de spørsmålene jeg har svart på ørten ganger og det virker som en uendelig sirkel som aldri kommer til å ta slutt. I går ringte jeg Åsane legekontor for å få dem til å sende journalen min til det nye legekontoret, slik at jeg slipper unna noe av den slitsomme greia. Jeg oppga adressen til det nye legekontoret, men da jeg ringte til, ja - nok en gang, det legekontoret jeg nå tilhører, viste det seg at den nåværende legen min har byttet legekontor og arbeider et annet sted fra i dag. Så jeg måtte sette i gang med en ny ringerunde, vente i kø en halvtime før jeg fikk snakket med noen i resepsjonen på Åsane. Heldigvis hadde de ikke sendt journalen nordover og jeg fikk endret adressen i siste liten.

Ja, ja. Jeg har i alle fall fått legetime i neste uke. Det er i alle fall noe.

6 kommentarer:

Caroline sa...

Er ikke bare pog bare å bytte lege nei :/
Men du har vaffal fått deg en :)

Laila sa...

mye styr med sånne endringer...men godt det ordna seg til slutt :)

<3

Camilla sa...

Hva het legen du hadde i Bergen? Jeg bytta til en lege på Åsane Legekontor, har ikke vært hos henne enda, og lurer på om hun er grei, hihi.

Annika sa...

Hun heter Ingrid :) Hvis det er hun du har, er hun ganske så okei. Følger opp og foreslår nye legetimer i hytt og gevær. Greit sånn, så slipper man å be om det selv. Det kan være ganske så vanskelig.

Camilla sa...

OI! Hun jeg har som fastlege heter også Ingrid. Er sikkert samme, hihi. Føler jeg kan gå til henne nesten uten frykt nå.

Annika sa...

hehe. Ja, hun er helt okei :) ikke noe å være redd for!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive