torsdag

Torsdag.

Etter middag, da jeg og Caroline skulle på butikken for å hente den eksterne harddisken min (jeg klarte selvfølgelig å glemme den på et hostell i Irland), tok jeg en titt på periodeplanen for nåtiden og dagene som kommer.

 ”Oi,” sa jeg til Caroline, ”det er bare tre uker igjen. Til vi er ferdig her.” Caroline ble stående mens hun vekslet mellom å se på meg og på periodeplanen. ”Nei..? Det går ikke an, det var jo… litt over fire uker? For ikke så lenge siden?”

”Ja, men nå har det gått ei uke. Det er bare tre igjen.”


Jeg synes ikke det er lenge siden jeg ankom Hylkje med en koffert, en bag, ei dyne innpakket i en sort søppelsekk, en enorm ryggsekk og flerfoldige småposer. Det virker ikke som om det er flere måneder siden jeg fikk tildelt rommet mitt og jeg pakket ut før jeg dro på den første ”velkommen” – festen. Og nå, nå er skoleåret snart over og alle de som jobber her – lærere, rektor osv. har begynt å ordne saker og ting til neste års elever.  


Så… I dag da jeg og Caroline var på butikken kjøpte jeg meg den største smartpakken jeg kunne finne, og skal som smått begynne å pakke sammen sakene mine. Det aner meg at det kommer til å være ”tid for å si farvel” før jeg vet ordet av det.

Tiden fremover kommer til å bli relativt interessant. Hjem til Tromsø, være der en måneds tid før jeg reiser til Egypt. Det ser ut til at jeg har en sommer fullstendig på egne bein fremfor meg. Ingen psykolog, ingen lege, ingenting. Det kan bli utrolig spennende.

2 kommentarer:

Laila sa...

ja,nesten uten at man merker det,så flyr tiden...men tiden kan vi ikke gjøre noe med,selv om vi av og til vil spole oss tilbake,framover eller stoppe den..

høres spennende ut med egypt da...åååh...tror nok du vil få en finfin tid der :)

natta søte Annika :)

Caroline sa...

Tiden går så fort!! :O
Blir vel rart og dra derfra for godt, når du har det så bra der :/
Egypt hørtes digg ut *HeldigeDeg*
Klem <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive