lørdag

Lørdags morgen.


Det er lørdag og det er helg igjen. Poof. Dagen begynte ganske okei; en god dusj på morningen, litt rydding på rommet, forsøk på å putte på litt sminke slik at jeg ser relativt grei ut og deretter tusle opp til frokosten som begynner 0915 hver lørdag. Alt var helt greit til jeg hadde spist opp frokosten min, drukket to kopper kaffe, gjort et håpløst forsøk på å gjøre litt sudoku og hadd trivelige samtaler med de menneskene jeg alltid sitter sammen med. "Annika. Nå er jeg sliten. Nå må du ta det med ro ellers... sier jeg fullstendig stopp," sa kroppen min. Og da er det ikke så mye annet å gjøre enn å lytte til den, slappe av og ta livet litt med ro.

Egentlig skulle vi ha linjekveld i dag men den har blitt utsatt til 10. april. Hele klassen er fryktelig sliten etter mye kaotisk og en del jobbing. Dessuten begynner de to prosjektukene på mandag og det aner meg at det kommer til å bli to lange og ganske krevende uker.

I går var det liker før jeg hoppet på toget til Oslo bare for å få en pause fra hverdagens surr slappe av et eller annet sted i et par dager, for så å ta toget tilbake til Bergen på søndag. Men siden alle vennene mine som en gang bodde i Oslo har flyttet og spredd seg over alt i landet og togbillettene kostet en formue ble det ingenting av det. Jeg kunne selvfølgelig tatt inn på et hotell i to netter, men slikt koster penger og man må prioritere. Det er avreise til Irland 12.mars og jeg har en liten plan om å ta en tur til syden når skolen er ferdig i mai. Mest sannsynligvis kommer jeg til å trenge ei uke på ei strand etter avslutningsfesten.
Kanskje var det og er det like greit. Selv om jeg var og fortsatt er fryktelig sliten, ble humøret og ting bedre ut over kvelden. Det er snart vinterferie.

1 kommentarer:

Laila sa...

ja,du må høre på kroppen din og ta hvile når de sier ifra. Og det er godt du klarer å høre på det den sier.

du er så heldig som kan reise sånn...jeg og viiiilll

ønsker deg en fin kveld annika.

klem

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive