lørdag

Lev livet. Døden er lang.

Dagens:
Kjempe mot alle de vonde tankene med å fylle timene med positive ting.

Kulturfrokost etterfulgt av en merkelig konsert, nok en tur til Åsane - nå er jeg drittlei av kjøpesentrer, stappe en haug med julegaver i en smartpakke på postkontoret, sende julekort - kjøpe nye, spise lunsj sammen med gode mennesker, se på alle bøkene i bokhandelen og drømme om alt man vil lese (selv om jeg aldri får lest noe), se etter sko og kjole til jul uten å finne noe, vente på bussen, fryse litt og vende tilbake til skolen.

Nå er jeg sliten og gjør et forsøk på å slappe av før kveldens linjekveld braker løs. Temaet denne gangen er ettellerannet fra en regnskog eller noe i den duren, men i dag orker jeg ikke å kle meg ut. Kreativiteten min har sine grenser, i alle fall når det kommer til utkledning og ting som det. Dessuten har jeg ingenting å ha på meg.

du
er bare et svakt minne
som jeg har igjen
fra da jeg var det mennesket
jeg ikke ville være

alle de gamle teoriene
de oppbrukte konklusjonene
og de håpløse argumentene

ligger igjen
i ei søppelkasse
utenfor et gult hus
i Åsebråtveien

1 kommentarer:

Solveig Irene sa...

Du er så flink med ord! :')

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive