søndag

Nok en reise.

SAS har opp til flere ganger i løpet av dagen ønsket meg hjertelig velkommen om bord og jeg har til fått mail fra mamma med en smilene SAS-logo som blinket i mot meg i det jeg åpnet greia.
"Du kan nå sjekke inn på flight SK 0274." Så, nå har jeg gjort nettopp det; sjekket inn, valgt sete 13 med vindusplass og forbereder meg mentalt på å skrive navnet mitt på den hvite tavla, den tavla som pryder veggen på dommedagsrommet. Den hvite tavla der personalet skriver ord med en sort tusj, ord som forteller hvilket navn som hører til de forskjellige rom numrene.

Jeg hadde egentlig ikke planlagt å dra til Fredrikstad i uke 38, for jeg hadde den teorien om at "det var så tidlig i skoleåret, og det er jo den første tiden som er viktigst." Jo, det er noe i det: den første tiden er viktig, det er da man blir kjent med de man skal være sammen med resten av året. Selv om jeg, tja, klarer meg relativt bra, bestemte jeg meg for ei uke(?), to uker(?) siden at jeg skulle dra likevel. Og kanskje er det den rette avgjørelsen, men jeg er ikke sikker. Den første tiden er i alle fall over, jeg har blitt kjent med folk jeg liker og innerst inne vet jeg at jeg ikke går glipp av så mye nå som jeg drar. Bare noen skoletimer, der jeg kunne fått litt hjelp med den sceniske skrivingen som ikke går i noen som helst retning.

Kanskje er det å dra den riktige avgjørelsen, kanskje er det ikke det. Det kan hende at jeg heller burde spart denne uka til senere, en gang jeg virkelig har behov for det. Hodet mitt er fylt med tusenvis av "kanskje", brutale bekymringer for ubetydelige ting og tang, og alt annet som hører med før man drar til Fredrikstad. Sånn er det bare.

Til tross for at elefantstemmen mobber meg til alle døgnets tider, har jeg hatt ei... fin helg. Og, siden jeg har kjøpt meg et nytt kamera (det forrige ble ødelagt), kan jeg endelig begynne å legge ut bilder igjen.

så, i dag...


bakte Kine, Karianne og jeg 123 boller fra Eurospar.
selv om jeg ikke ser så veldig glad ut, var jeg det.

mens jeg var opptatt med noe annet, lagde Kine og Karianne seg nye tenner

disse to, Sondre og Markus, skulle egentlig være med
på bakeprosjektet, de også. Men de fant ut at keramikk var bedre tidsfordriv

ja, jeg har ikke ord for dette bildet

Jeg har ikke pakket, ikke ryddet, ikke skrevet det jeg skulle skrive, jeg har ikke vasket klærne jeg skulle vaske eller hengt opp sengetøyet. Jeg har vandret rundt i stygge og skitne klær hele dagen og jeg har hverken sett eller følt meg spesielt bra. Men det gjør ingenting. Det gjør ingen verdens ting når man kan sitte i stua på et internat med ei gateavis i hånda, det gjør ingenting når man kan le på ordentlig; det gjør ingenting når man kan bake boller på skolekjøkkenet.

Det gjør ingenting at alt ikke er perfekt når man kan tilbringe lørdagskvelden i spisestua sammen med de få elevene som er igjen, mens man ser på en film om ei lita bie og høre på slurpingen av Cola uten kullsyre.

Jeg har vært her i tre uker. Jeg kan ikke forstå hvor tiden har blitt av.

5 kommentarer:

Laila sa...

så flott at du koser deg så masse med de nye skolevennene dine :)

kanskje like greit å reise så ser du hvordan ting går..noe utbytte får du jo uansett, så du taper jo ingenting på å bare hoppe i det :)

Stina h. sa...

Flott lesning - stå på!

kari sa...

:)


Hvilken skole er det du går på?
Fhs? Og hvilken linje?

Stå på Annika, du er utrolig tøff!

Caroline sa...

Det ser ut som du trives med dem nye vennene dine og det er så bra!! :D

Annika sa...

Jeg går på en FHS som heter så mye som Åsane FHS :)
Linja heter forfatterverksted :)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive