mandag

Puslespill


du hadde skjønt noen
da du
og tegnet navnet mitt
med en pinne i sanden

så tok du hånden min
og lo
mens du blåste på mine
tydelige arr på armen

pusten din ble en kald vind
som tok
navnet mitt av sted
til ett virvar av sandkorn

dine blå øyne
fylt med et snev
av himmelen og regndråpene,
gjenspeilet seg i mine

du lot fingeren gli over
kinnet mitt
mens du sakte ramset opp
navnene, mitt var ikke blant dem

jeg trodde du hadde sett
sa jeg
mens regnet fant veien
fra øynene mine


du kledde av meg med blikket
fant fram saksa fra ingensteds
og sakte, sakte
klipte opp hjertet mitt i et puslespill
som ingen noen gang kan sette sammen

Annika, 14 år.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Wow! Tenk å skrive noe sånt når man bare er 14! Turolig nydelig dikt :)

Anónimo sa...

Det var et ekstremt nydelig dikt :-)

June sa...

Eg seier berre: WOW!
... Og det siste verset er ubeskriveleg.

Anonym sa...

ææ, nå fikk jeg frysninger! Fantastisk skrevet

Annika sa...

takk skal dere ha :)

Den bortkomne sa...

Har vel kommentert dette mang en gang tror jeg. Var fint å lese det igjen..

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive