onsdag

Sak nr. 19 [20:55:56]


Jeg gråter når jeg leser referatet fra Capio-saken som ble tatt opp til debatt, på stortinget i går. Det er vanskelig å fortelle hvorfor tårene triller nedover ansiktet mitt mens jeg leser ord for ord; kanskje er det fordi jeg er redd for fortsettelsen - kanskje fordi jeg har et håp om at representantene skal være enig og si JA. Jeg håper at noen av dem har skjønt hvor viktig dette er, hvor mye det betyr å holde Capio gående slik at andre mennesker skal få den samme hjelpen som det jeg har fått. Et behandlingstilbud som faktisk fungerer.

Jeg gråter når jeg leser Vigdis Giltuns ord, der hun snakker i det uendelige, bruker setninger som vi (jeg og noen av de andre jentene i Fredrikstad) har formulert i brevet vi skrev og som vi sendte til stortinget, jeg gråter når en av representantene er ærlig og forteller at hvis Capio ikke kommer inn under fritt sykehusvalg ganske snart, kan det hende at de blir nødt til å pakke sammen sakene sine.
Jeg gråter fordi de ennå ikke har blitt enige, gråter fordi jeg gruer meg til å få vite svaret og gråter en million tårer fordi jeg, ved hjelp av Capio, har fått livet mitt tilbake.

Link til referatet:
Sak nr. 19 [20:55:56]

5 kommentarer:

Kristin sa...

Ut fra avstemmingen som står helt til sist i dokumnetet, ser det dessverre ut til at Capio tapte med 49 mot 54 stemmer.

Jeg gråter jeg og.

Trine Grung sa...

Så fin og åpen bogg du har. Flott at mange kan finne inspirasjon i din vei ut av sykdommen...da er du et forbilde. Ville bare ønske deg lykke til videre...håper det er ok om jeg linker til din blogg i en anbefaling!? Kun hyggelig ment...

Annika sa...

Bare link i vei! :)

Ingunn sa...

Ønsker deg lykke til videre. Selv var jeg syk i noen år (var i behandling i 1/2 år på sykehus), og har fått det veldig bra som voksen.

Klem fra Ingunn

Annika sa...

Takk takk!
Det er så fint når noen skriver til meg om hvordan det har gått med dem senere - for det gir meg håp på vanskelige dager :)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive