tirsdag

Roadtrip.

Vi dro til Narvik likevel, selv om det høljet ned som bare det - og det var bokstavelig talt umulig å sove i telt. Så, siden jeg så for meg hvordan vi kom til å våkne forferdelig forkjølet, klissbløte og allverdes i dag, ringte jeg Narvik Camping og bestilte den minste hytta de hadde. To sengeplasser, to stoler og et bord.
Det gjorde ingenting, for vi skviste bare inn en luftmadrass og fikk plass til alle tre.

Siden Inger er den eneste av oss som har lappen, satt hun som vanlig bak rattet. Jeg hadde tommelen opp, som dere ser, fordi hun er en sånn flott sjåfør.

Selvfølgelig måtte Inger fylle bensin, noe som måtte dokumenteres bare for å vise at hun er stor jente og klarer slike ting selv.

da vi ankom Narvik fire timer senere, endte vi opp på Bella Napoli. Et spisested. Det var ikke så verst, selv om det var vanskelig å bestemme seg for noe.

deretter fant vi hytta vår, som lignet litt mer på et tre - telt.

på felleskjøkkenet i hovedhuset stjal vi et bord som ble fylt med frokost - mat. Som for øvrig besto av pizza fra Napoli, epler, knekkebrød, tørre brødskiver og Toro's 1-2-3 havregrøt med tørket frukt.

Vi hadde nesten ikke noe pålegg, fordi all maten ble satt på trappa slik at den skulle holde seg kald i løpet av natta. Dessverre fikk vi besøk av et mystisk dyr som ødela yoghurtbeger, og stjal pålegg. Hyggelig, hva?

jeg hentet de ubrukte russetingene mine på Solhaugen, og hvordan det gikk der, skal jeg skrive i et eget innlegg. Når jeg orker.

og så tok vi en svipptur innom Abisko, der det i hovedsak ble kjøpt... sjokolade.

vi spiste lunsj på en fantastisk restaurant/cafe/ettellerannet. Potetmos med en hel boks salt oppi, hjemmelagde vegetar-kaker med noe gugg inni og ingenting salat. Joda, det var så godt at det var vanskelig å svelge.

Dagens rett (som Sunniva kjøpte) var rett og slett... Nei, det finnes ingen ord som kan beskrive synet og smaken, i alle fall i følge henne selv.

deretter kjørte vi hjem, og i Bjerkvik haglet det. TENK DET.

Bortsett fra at jeg holdt på å dø av kulde i løpet av natten, til tross for fryktelig mye klær, det dyret som stjal pålegg og mat, ekle toaletter på bensinstasjoner og diverse, var det en veldig fin tur.

2 kommentarer:

Stina h. sa...

Ser ut som dere hadde en super tur.
Det må være rart å hente de ubrukte russetingene dine. Men.Jeg håper du klarer å tenke at du virkelig har invistert i noe viktig - deg selv.
:)

Psst. jeg bor på østlandet og her haglet det 7.juni..huttetu..

Ingrid sa...

Jeg gleder meg til den dagen jeg også klarer å dra på en slik tur; litt impulsiv, rare måltider og så tett på andre mennesker. I dag virker det utenkelig, men det ser unektelig helt fantastisk ut!!!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive