fredag

Avskjed.


Et halvt år har gått; seks måneder, to av dem tilbragt i nesten fullstendig isolat, en av dem halveis midt på treet fylt med usikkerhet, april - fylt med en eneste rosa sky, en hypoman periode der jeg trodde at jeg var frisk, og to etterpå med etterdønninger og et sjel invadert av Mørkets Fyrste. I et halvt år har jeg kjempet for mitt eget liv, og sakte men sikkert har jeg fått det tilbake. Jeg har gått fra å være død - til å være mer levende enn det jeg har vært på mange, mange år.

Tilstanden min har bedret seg betraktelig, og den alvorlige anoreksien har forandret form - til en atypisk. Det vil si at jeg ikke lengre oppfyller alle kravene for diagnose F.50.0 - i hovedsak fordi jeg ikke er noe særlig undervektig lengre. I starten var det fryktelig vanskelig å akseptere, som alt annet, men nå er det helt greit og jeg er glad for det.

Et halvt år, og jeg er et nytt menneske.
I dag har alle behandlerne tatt sommerferie, senteret er nesten tømt for pasienter og i morgen drar jeg også. Sommerferie i fem uker, før jeg igjen skal tilbake hit - litt påfylling før skolestart, sånn som de så fint sier det. Jeg trenger en pause.

I dag er jeg veldig sliten. Varmen slår meg ut.
Dessuten har jeg badet, spist lunsj ute, og pakket litt. Jeg er reiseklar.

5 kommentarer:

Kine sa...

Du har all grunn til å være stolt av jobben du har lagt bak deg de siste 6 måndene.

Anonym sa...

He he. Det er jo T, jo.. :)

Nina sa...

Du har virkelig stått på det siste halve året. Jeg har fulgt deg i mange år og sett forandringen i deg. Det vil vel gjerne komme små nedturer men jeg har tro på at du er sterk nok til å stå i mot, og det er bra!

Stolt av deg Annika!
Kos deg i ferien, det fortjener du virkelig!

Caroline sa...

Du har vært så sterk gjennom alt dette, og selv om jeg egentlig ikke kjenner deg, så er jeg utrolig stolt av deg =)
Gratulerer med jobben du har gjort!!<3
Håper du får en kjempe fin sommerferie der oppe i nord =D
Har du noen planer for den??
Klem <3

m sa...

Du er så flink!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive