lørdag

1. Oslo/Gardermoen.

Jeg har tatt capio-ferie, forlatt Fredrikstad med en alt for tung koffert som jeg så vidt klarer å løfte uten å knekke sammen. Sommerferie, og det føles bra.
For øyeblikket sitter jeg på Rica, et hotell på Gardermoen (!), med en Go'morgen yoghurt spisende Inger ved siden av meg. Det har vært en veldig lang og varm dag.

*

etter hundre og ørten millioner skritt, for tettsittende og varme klær, og en temperatur som sikkert kunne få vann til å fordampe - så Inger slik ut.

for å gjøre Inger blid, tok jeg henne med på et lenge etterlengtet besøk på Operataket

dessverre ble inntrykkene litt for overveldende

etter mye om og men spiste vi middag... på et spisested

og så tok vi flytoget til Gardermoen

Apropo flytog:
Da Inger og jeg var drittlei av alt maset, kjaset og kaoset i Oslo, hadde vondt i beina, skuldrene delvis ute av ledd og alt som hører med når man har ei skrekkelig tung veske - kastet vi oss over den første billettautomaten vi fant på Oslo S.
Vi trodde at alt var i den skjønneste orden, inntil vi ankom Gardermoen, og skulle komme oss igjennom denne greia som man putter billettene inn i når man går av toget.
Etter uttallige forsøk, der jeg til og med hadde prøvd å putte kviteringa inn i det hullet som papirlappen registreres i- skjønte vi at noe var alvorlig galt. Vi kom oss rett og slett ikke igjennom.

Det viste seg at vi hadde kjøpt feile billetter og måtte fylle ut en hel haug med papirer for å omgjøre hele greia, for så å kjøpe en NY.
Jaja, vi er jo tross alt fra Nord Norge, og er ikke vant til sånne ting.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Wow, du har blitt brun!!! :O
elsker den kjolen din, *lekker*^^

Kathrine sa...

haha, typisk med den kviteringen da ;o

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive