mandag

Jeg skjønner noe viktig.


Det er mandag, og pas.X og jeg danner vår egen lille kø i korridoren i 1.etasje, utenfor dommerommet. Vi har begge på oss nattpysjen og lener ryggen mot veggen på hver sin side av gangen.
"Mandag," sukker hun.
"Ja," svarer jeg og legger til et: "igjen."
Hun nikker. "Mandager er ikke morsomme dager. Det har de aldri vært og jeg tror ikke at de kommer til å bli det heller."
"Nei, enig der," svarer jeg og biter meg i leppa.
"Heldigvis har jeg kommet dit at jeg... nekte å la det gå fryktelig inn på meg. Det er jo bare et tall. Det er ikke verdens undergang. Man dør ikke," sier hun.
"Nei, man gjør jo ikke det," jeg nikker bekreftende, og er enig. "Det er latterlig å la noen idiotiske tall påvirke livskvaliteten sin. Latterlig, sykt og idiotisk. Tallene er bare noen nummer, ikke noe annet, og de avgjør ikke om man er et bra menneske eller ikke."
Og så er det plutselig min tur. Med de ordene jeg nettopp har uttalt liggende i bakhodet, smyger jeg meg igjennom døren og inn til personal X som venter på meg.

"God morgen, Annika," sier hun.
"Mm," svarer jeg, som ikke synes at det er en særlig god morgen.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

"God morgen, Nøff" sa Tussi missmodig.
"hvis det da er noe god morgen", sa han. "Noe jeg tviler på"

Anonym sa...

Det hørtes ut som et utdrag fra en bok. Du burde bli forfatter :)

Linn Jeanette sa...

Jeg skjønner ikke hvorfor alle steder skal ha mandag til "dommedag"??? Husker fra jeg selv var på Rasp etc , og mandagen var dommedag der å... Å gå rundt å grue seg til mandag, førte jo til at helga nesten ble ødelagt! Jeg har ennå ikke helt forstått hvorfor vekt og bmi skal være hoved fokus?!?! Jeg synes heller de skulle fokusert mer på blodprøver og den generelle allmenntilstanden i stedet! Noen har av natur lavere bmi enn andre, så synes fokuset til tider er feil!! Veit ikke om du er enig Annika??
Uansett vil jeg nå si at jeg synes du er tapper! Det er ikke hvem som helst krig du kjemper om dagen!

Jeg må si meg enig i det tidligere innlegget ditt, der du kommenterte noen av de tidlige kommentarene... det er ikke rart at "elefant-tankene" kommer snikende når du får en slik kommentar!! Kjente jeg ble sint når jeg leste den! Du trenger ikke slike tilbake meldinger! Husker fra meg sjøl at om noen kommenterte at jeg hadde lagt på meg, raste nesten verden sammen! Er det noe vi veit er jo nettopp det! Vi trenger ikke å få det sagt i både i tide og utide!!!

Jeg synes du er flink, som går denne tøffe veien. Det er ingen lett vei å gå, det veit jeg alt om... Stå på!! Jeg har tro på deg, og er sikker på at du kommer til å vinne denne kampen, sjøl om det vil bli j*** tøft!!

*sender styrke klemmer*
<3<3<3

Caroline sa...

<3<3<3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive