fredag

Pust i firkant.

Angst - mestrings øvelse:


Denne øvelsen brukes mye her på Capio, og er faktisk ganske effektiv. Kan brukes i situasjoner som er vanskelig, og som fremkaller angst eller uroligheter eller noe annet.
Tenk deg at du skal puste i en "firkant". Man kan bruke et vindu, et bilde eller en annen firkantet gjenstand som mal, eller man kan forestille seg en firkant oppe i hodet.

1. Pust inn mens du teller til 3.
2. Hold pusten og tell til 3.
3. Pust ut, tell til 3.
4. Hold pusten, tell til 3.

Gjøres i eget tempo, og den er slettes ikke vanskelig. Med litt øving, fungerer den veldig bra!

6 kommentarer:

Swampoline sa...

så smart

Anonym sa...

haha, husker mye av denne firkanten...den funker( til en viss grad)
Ha en fin dag Annika!

Caroline sa...

det skal jeg prøve :)

Anonym sa...

Hei Annika! Ida her (som du var innlagt sammen med på UPA i januar i fjor). Skulle bare si hei og si lykke til med behandlingsopplegget ditt. (Legger deg forresten til i lenkene mine.)

Elisabeth Geeta sa...

Denne var ikke dom :) Virker jo =)

Anonym sa...

Den firkanten e eg møkkalei no, og føle virkelig ikke den hjelpe. Når eg får panikk, anfall eller angst e det siste eg klare å sette meg ned å "puste i firkant" som dem så fint sir. Irriteranes øvelse spørr du meg!

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive