tirsdag

Løp.

Med hjertet i halsen løper jeg bortover gatene i slaps og sørpe, løper oppover gater, løper inn svingen med Prix, løper over veien på rød mann, febrilsk, i håp om at en sjåfør skal være uoppmerksom og unngå å se meg. Boom. Krasj. Joy Division gnåler i ørene mine om jenta som mistet kontrollen igjen, og ja, der har du meg - ute av fatning, ute av kontroll, en løpende jente i våte sko med rød Skogstad jakke og musikken på full guffe. En eldre dame ser på meg, og jeg lurer på hva hun tenker. "Ja, jeg har djevelen etter meg," har jeg lyst til å si til henne - men jeg gjør ikke det. Jeg bare fortsetter å løpe. Jeg må jo det; jeg har ikke tid til å stoppe, tiden løper fra meg, jeg må rekke livet før det er over, jeg har ikke tid til å stoppe opp - og hvis jeg stopper, ja, gudene må vite hva som skjer da. Hva løper jeg fra? Jeg vet ikke. Jeg er bare hundre prosent sikker på at elefantmannen tar meg igjen hvis jeg stopper, tar meg igjen for å minne meg på at jeg har lekser jeg burde gjort, minne meg på prioriteringer og timer og møter og... og... og...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor er det blitt håpet ditt, er det der eller høres det bare ut som om du har mistet det?
Annika stopp opp og møt deg selv, ikke løp fra det som er vanskelig, men gå det i møte. Du har klart å komme deg dit du er i dag. Det ligger mye styrke i det, selv om resultatet er negativ. Du klarer om du vil!!, bruk all den energi som du har brukt på å opprettholde livet slik det er nå, til å endre det.

sigrid

Anonym sa...

Oh. I know.

“If I rest, if I think inward, I go mad”

Mana sa...

Jeg utfordrer deg. Gå inn på bloggen min og les vidre.
<33

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive