fredag

Lang dag.

Takk Gud for besteforeldre.
Besteforeldre som blir kjempeglad for at du kommer på besøk, koker kaffe og tilbyr deg kaker og diverse - selv om de vet at du egentlig ikke spiser sånt. Besteforeldre som vet at ting kan være vanskelig i blant, og som tilbyr deg ei seng som du kan få sove i, hvis du ikke har lyst til å være alene. Besteforeldre som kjører deg fra deres hus og hjem til leiligheta de, selv om det bare er ti minutter å gå, hvis man går fort. Besteforeldre som stopper utenfor Prix og venter tålmodig på deg, selv om du bruker 15 minutter og ender opp med å bare kjøpe en pakke skummetmelk. Besteforeldre som er der, og som elsker deg for akkurat sånn som du er, selv om du ikke lengre går i lange skjørt og i kirka hver søndag.
Jeg er glad i dem.

Det har vært en lang dag, og jeg er klar for senga. Litt for tidlig, for klokka er bare åtte, og jeg har enda noen kalorier jeg må innta før jeg tar kveld. Sukk. Det er lange dager. Jeg står opp klokken seks for å rekke å koke havregrøten, spise og dusje, deretter trør jeg på skolen, er på skolen hele dagen (jeg har faktisk... ingen fraværsdager enda!), og går hjem, kaputt og sliten. Så er det skolearbeid, tv, vasking og rydding og diverse, og når klokken er ti, er jeg for lenge siden relativt død.

Velvel. Etter skolen i dag, dro jeg, Dagrunn, Karolius og Jenny på utflukt til Ankenes. Vi kom oss gratis på bussen, fordi vi liksom hadde en "sånn hvit lapp", som de ga ut i løpet av de første ukene på skolen - et slags midletidlig busskort for de som må ta buss til skolen. Vi trasket rundt på Europris, og jeg kjøpte meg to lyspærer som ikke passet til lampa mi. Vi var innom Kiwi og Rema, handlet litt mat og diverse, og ble kjørt tilbake til byen av Renie i klassen min. Hurra for mennesker med bil!

Deretter... dro jeg innom besteforeldrene mine og var der i noen timer. Snakket om alt og ingenting med mor, drakk kaffe og leste avisa. Det var okei, og det er fint å ha et sånt sted å dra til.

Egentlig har jeg ikke ord for hvor sliten jeg er. Alle musklene i kroppen min verker, og middagen i dag besto av en banan og en yoghurt. Men... er man på utflukt, så er man på utflukt. Sukk. Og nå har jeg egentlig avtalt med Dagrunn, Karolius og Jenny at jeg skal komme til Jenny og se på film, men helt ærlig vet jeg ikke om jeg orker. Senga skriker i ørene mine.

1 kommentarer:

Maria sa...

jeg er så enig, så enig, besteforeldre er det beste som finnes. <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive