tirsdag

Skolestart og hybelliv.

Jada, jeg vet at jeg ikke har skrevet på noen dager - men jeg har vært uten nett siden jeg kom hit til storbyen, noe som faktisk har vært helt okei. Jeg må ærlig innrømme at jeg trives uten nett, fordi det er en sånn stor tidssluker og stjeler så enormt mye tid. Ikke at jeg har så mye å gjøre enda, men likevel.

Jo. Jeg er på plass i Narvik, har flyttet inn i hybelleiligheta mi, begynt på skolen og hele pakka. Og poof, plutselig har jeg blitt voksen også: det er i alle fall det det står på papirene mine fra legen. Jeg vet ikke om jeg liker det så veldig godt.

Ting er veldig annerledes her. Skolen jeg går på har bare 240 elever ca, og det er rart - spesielt med tanken på at det er 700 - 800 elever på breivika. SÅ... planen min om å bli usynlig kommer nok neppe til å fungere så veldig bra som jeg hadde håpet.
Klassen min virker ok. Vi er femten elever; to gutter og tretten jenter, og lærerne er veldig flinke til å fortelle oss hvor forferdelig tungt dette året kommer til å bli. Vel. Jeg tviler i grunnen ikke, og det hjelper jo SÅ mye at jeg er FORFERDELIG motivert til dette skoleåret.
I morgen starter vi allerede med gym, og jeg kunne ikke kost meg mer. Gym må jo definitivt være det beste faget i hele verden, og dessuten... har vi prøve i anotomi og fysiologi på torsdag. Smil!

Ellers har det gått veldig i ett, og jeg har ikke rukket å være alene så veldig lenge. Inger har vært her, Sandra har vært her og til helga kommer mamma og Sandra. Det er i grunnen ikke så verst, for det er ikke så koselig å være helt alene.


Inger er på sydenferie, og overbevist om at alle veier
fører til Narvik.


Fine kirka som ringer hver dag klokken åtte.
I gamle dager ble den brukt som et varsel
på at det var kveld, og at barna måtte komme hjem
for å legge seg.


På torget er det en ensom liten mann. Jeg måtte gi ham en klem.

Inger og jeg tok fjellheisen opp. Strålende utsikt.


Mat må man ha.

leilighet



1 kommentarer:

KristineBirgitte sa...

Det ser koseligere ut i leiligheten din enn i min, hvis det hjelper for noe ;)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive