mandag

Mandags morgen.

Jeg våkner klokken åtte til en forandring av at sola skinner gjennom rullegardinene, og jeg kan nesten ikke tro det. Sol? Her? Jeg står opp, sjekker graderstokken - 5 grader, og i et øyeblikk kan jeg føle denne krypende følelsen av optimisme sige innover meg. Hey, er det våren som kommer tilbake?
Jeg håper det. Værmeldinga for de neste ti dagene er strålende (bare sjekk yr.no!) og det gjør meg glad. Jeg vil ha sommer, jeg vil ha varme og jeg vil ha noe annet enn regn og snø og dritt som har kommet ned fra himmelen den siste fantastiske uka.

I dag er jeg hjemme fra skolen. Jeg er ikke helt frisk; hodepine og litt forskjellig annet, så jeg har bestemt meg for å holde sofaen i et par timer til. Det blir ikke så lenge, for jeg har masse å gjøre: vaske rommet, pakke, dra innom skolen for å hente skolebøker og ting - si farvel til bygningen for jeg vet ikke om jeg kommer tilbake de neste ukene, og jeg må innom videoverden for å levere de filmene jeg, Inger og Sunniva så på 17.mai.
Mamma skal vissnok avspasere noen timer fra jobben i dag.

Jepp. Så langt, bortsett fra denne hodepinen og det andre, ser det ut til å bli en fin dag. Sol, snus, kaffe og ikke så mye annet. Håper bare ikke at den blir for lang.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive