lørdag

My secret life.


Mine foreldre var.... alltid fryktelig redd for at noe skummelt skulle skje med meg, så jeg fikk ikke være alene hjemme over tid før det året jeg fylte nitten og de var sikker på at jeg kunne ta vare på meg selv til en viss grad. 
Huset jeg vokste opp i.... er hjemmet mitt nå også. Det vil nok alltid være det, selv om jeg snart flytter ut for tredje gang.
Da jeg var barn ønsket jeg å bli... lærer. Jeg brukte å leke skole med lillesøster som er seks år yngre. Lærte henne bokstaver og sånn, slik at hun skulle kunne alfabetet til hun selv begynte på skolen.
Du vet det ikke, men jeg  er veldig god til... å gjøre kreative ting. Alt jeg kan gjøre med hendene mine, blir jeg ganske  god til hvis jeg bruker tid på det. Og jeg elsker det. Når jeg tegner, maler, strikker eller gjør andre ting, kan jeg forsvinne helt inn i et annet univers og jeg registrerer ikke at tiden går.
Du vet kanskje ikke at jeg er fryktelig dårlig til... å spille instrument. Jeg kan lese noter, men jeg kan ikke spille noe. Jeg har rett og slett ikke tålmodigheten til all øvingen det krever.
Om nettene drømmer jeg om... absurde ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Ei natt drømte jeg for eksempel at lillesøster døde i en brann og senere at jeg kunne skifte fra menneske til et dyr.
Jeg ønsker at jeg aldri hadde hatt på meg... en neongul dunjakke fra BikBok. Den var veldig kul der og da, men i ettertid ser jeg jo hvor grusom fæl den er.
Det jeg ser når jeg ser i speilet... Meg. Og jeg liker den jeg er. 
Det jeg liker best å kle på meg er... Kjoler. Herregud, jeg elsker kjoler! Kjoler i alle mulige fine former. 
Det er kanskje ikke moderne, men jeg liker... å gå i store t-skjorter og truse. 
Mitt favorittkunstverk... har jeg ikke bestemt meg for enda. Men jeg er veldig glad i ting som har med renessansen å gjøre. Leonardo Da Vinci, Bellini, Rafael, Michelangelo osv. 
Favorittbygning... må foreløpig være katedralen i Santiago De Compostela og katedralen i Leon.
Ei bok som forandret meg... må sannsynligvis være Prozac Nation som jeg leste da jeg var femten år. Mest fordi det fortalte meg at jeg ikke er alene og fordi jeg kjente meg igjen i den på alle mulige måter.
Filmhimmel... A requiem for a dream. Den verste filmen jeg vet om, og samtidig den beste. 
Siste album jeg kjøpte er... det siste albumet til Opeth. 
Det jeg angrer mest på er... Jeg angrer ikke på noe. Prøver å se framover i stedet for bakover.
Jeg har vært hemmelig betatt av... En basketballspiller på Tromsø Storm. 
Sist gang jeg gråt... Var på tirsdag av videoer på youtube. Jeg var sønderknust.
Min femårige livsplan... Å fortsette. 
Mitt liv i seks ord... Kaotisk, vakkert, svevende, ambisiøst, uplanlagt, drømmende 



4 kommentarer:

Caroline sa...

Kan jeg stjele denne? likte den veldig godt!! :)
Og likte og lese at det ikke bare er jeg som har kjoledilla ;D

vilde sa...

Fortsett du fagre møy! <3

Martine sa...

Jeg kom tilfeldigvis over denne bloggen for kanskje en time siden, og siden da har jeg bare sittet og lest gjennom mange av innleggene dine. Jeg må bare få si at du skriver utrolig bra. Jeg kommer definitivt til å fortsette å lese denne bloggen. Jeg må også få si at jeg er utrolig stolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Du har vært utrolig flink, og jeg beundrer deg!

Annika sa...

Caroline: bare stjel den du :)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive