torsdag

Hva nå?

Jenta som aldri skulle fylle sytten, ble plutselig også 21 år gammel. Og godt er det. 21 år på baken og et halvt døgn inne i mitt 22 år. Jeg begynner å bli voksen. Endelig. Dette er ikke bare noe jeg merker i alder (der merker jeg det ikke i det hele tatt, ikke rart, de eldre vennene mine kaller meg et barn), men mer...i hodet. I tankegangen. Dette året, dette nummer 21 har vært beinhardt. Med en vektoppgang på ikke mindre en 25 kg som omtrent skjedde over natten og som brutalt rev meg løs fra anoreksien, var jeg nødt til å finne meg selv igjen. Fra bunnen av. Akkurat nå, til tross for mørketid og tunge dager, føler jeg at jeg har puslet meg selv ganske godt sammen.

Så. Hva kommer nå? Jeg vet ikke, jeg. Kjærligheten, kanskje. Og framtiden.

Og dette:


Kjent som: "Hei, jeg heter Annika Alexandersen, du finner meg på facebook"
Bor i: et lite rotete kott hjemme hos foreldrene mine på Norges femte største øy. Gjett hvilken!
Fødselsdag: Tjuendeoktobernittenitti. Jeg er tjueen. Hadde du spurt meg om hva jeg trodde jeg kom til å drive med i denne alderen for seks år siden, ville jeg ledd. 
Fødselsplass: I Tigerstaden. 
Skole: Først og framst livets skole da, men bortsett fra det går jeg påbygging. 
Hårfarge: Har omtrent ti ulike blodfarger på håret. Stilig!

Øyenfarge: Snørrgrønnbrungulgusj
Frykter: At alt jeg frykter skal bli virkelig.


Har du noen gang:

Opplevd at noen har vært utro mot deg: Ja, tenke seg til! Jeg var sytten. Og jeg hadde en kjæreste som hadde et søskenbarn. Og dette søskenbarnet ringte meg en dag og fortalte meg hva kjæresten min holdt på med. Etter det snakket vi aldri mer sammen. Var en kort romanse, men det gjorde likevel litt vondt. 
Falt ut av sengen: Hellooo.
Knust noens hjerte: Joda, det har jeg sikkert.
Fått ditt eget hjerte knust: Tja. Mannfolk og jeg har ikke gått så bra sammen.
Fått en drøm i oppfyllelse: Ikke bare en, mange. Santiago de compostela blant annet.
Gjort noe du angrer på: Jeg angrer sjeldent. Bruker heller det som ikke er så bra som erfaringer til neste gang. 
Juksa på en prøve: Det har jeg. Mer enn en gang også!


Akkurat nå:

Hva har du på deg: Kjole. Skjerf. 
Hva hører du på: Vifta på datamaskinen og during fra mobiltelefonen. 
Hva skulle du egentlig gjort: Sovet. Virkelig. Jeg trenger å sove, men har maraton i hodet. 


Ærlighet varer lengst:

Pusser du tenner: Nei, det begynte jeg aldri med. Har gebiss. Det er helt sant. 
Liker du noen: "Liker" ville vært tidenes underdrivelse i dette tilfellet.
Har du piercing noe sted: Bare i ørene, men jeg tok faktisk i navlen selv da jeg var femten år gammel. 
Har du noen tatoveringer: Jeg har to.
Kjører du ulovlig: Ja, jeg sykler uten hjelm.
Drikker du da: Jeg drikker. Er mest glad i vann, da. Men det er jo også en drikkesak. 
Røyker du: Som en skorstein. Nei. Det gjør jeg ikke. Men jeg liker vannpipe. Det er gøy. Og litt på fest, bare fordi det er sosialt. 


Personlig:

Hva vil du bli: Mamma? Jeg er så verpesjuk at det er fryktelig.
Hva har vært den beste dagen i ditt liv: Den beste dagen... da jeg forsto at livet er vakkert. Og! Da jeg ble fortalt at jeg er elsket. Hallo! Det var et mirakel. Jenta som trodde at ingen kunne elske henne, var faktisk... nettopp det. Elsket, altså.
Hva kommer aller først i livet ditt: Familien min og vennene mine. 
Har du en kjæreste: Dette er et dumt spørsmål. Det hopper jeg bare over. Okei?
Er du forelska: Ja! Virkelig noe så helt sinnsykt på knærne og inni granskauen. 
Hva er du mest redd for at skal skje: At 2012 kommer og jeg oppdager at det meste har vært... tull?
Hva pleier du å tenke på før du legger deg til å sove: Jeg pleier å tenke på ham. Hva ellers? Jeg tenker så mye på det mannekjøttet at det svirrer i topplokket.
Har du noen gang mistet noen du virkelig elsker: Kaninen min døde da jeg var elleve. Men jeg har mistet andre også.
Hvor mange ganger har du vært dypt forelsket: 1 eller 2 ganger. 



God jul og takk for meg!
Ha en fin kveld.




4 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med dagen, med et ønske om alt godt for fremtiden. Du fremstår som langt mer moden og reflektert enn det alderen skulle tilsi, så dine veivalg vil med stor sannsynlighet føre deg " i riktig spor".

Marthe sa...

<33

Anonym sa...

Gratulerer med gårsdagen :)

Anonym sa...

Du er bare helt herlig Annika, og jeg er så glad for at du har det bra for tiden. Håper det bare blir bedre og bedre og bedre enn best.

<3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive