onsdag

Hjerteslag.


"kyss meg en gang til," sier du
det regner. det er klissvått. det røde jakka mi farger av på den hvite veska,
og lager merker som ikke går bort. det gjør ingenting. ingenting gjør noe.
så lenge jeg kan stå slik, så lenge jeg kan være her, så lenge ingen av oss må gå noe sted.
det må vi alltid. vi må alltid gå. 

"kommer du deg trygt hjem?" spør du og vannet drypper fra håret ditt. treffer meg i panna, renner nedover ansiktet mitt og regndråpene som for lenge siden har fått maskaraen til å flyte utover, smaker ingenting.
jeg nikker. klart jeg kommer meg trygt hjem. jeg er trygg. i alle fall så lenge jeg er sammen med deg.
"jeg må gå," sier jeg så, mens jeg går baklengs og holder hånden din i min. jeg vil ikke slippe den, ikke nå, ikke enda. "det må du og." jeg står så langt fra deg at det eneste jeg har igjen av deg, er fingertuppene dine som berører mine. det gjør litt vondt. 

tre meter unna, fire meter, fem, seks, syv, åtte, ni og jeg kan ikke lengre røre deg. en hel avstand. avstand nok for et helt liv. 
"jeg savner deg allerede," roper jeg, før jeg begynner å løpe for å rekke bussen. for jeg gjør det, jeg savner deg. allerede.

i det øyeblikket ordene har forlatt munnen min, forstår jeg det uunngåelige: 
alle klisjeene er sanne. 


8 kommentarer:

Snø sa...

<3

June sa...

Åe, eg óg vil oppleve slike klisjear <3

Anonym sa...

Jess! Klisjeene er så sanne at det er skummelt. Jeg trodde ikke på de før, men nå gjør jeg det <3

Elsk på klisjeer <3

Anonym sa...

Fiiiiiint. So happy for you <3

Nadia Bergesen sa...

Herregud så vakkert.
Du får meg virkelig til å TRO.
Tro på lykke
Tro på kjærlighet
Tro på livet

<3

Kitiinee sa...

Aww :') <3

Marthe sa...

Lykke <3

Kine sa...

ååå! Blir nesten litt nyforelska sånn som du fortell <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive