fredag

Luksusproblemet og familieproblematikk.

For noen dager siden publiserte ei venninne av meg, Karianne, et innlegg om familieforhold mellom barn og mor. Et svært sterkt og vondt innlegg - nesten alle de ordene jeg selv ikke tør å skrive eller formidle. Innlegget hennes fikk jeg til å gråte. Ikke fordi jeg selv ikke er modig nok til å formidle ordene hun har skrevet, men fordi jeg vet så alt for godt hvordan det er.

Jeg vet hvordan det er å ha forstyrret kommunikasjon i familien, jeg vet hvordan det er når hjemmet blir utrygt og vise verca. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om emnet, men jeg velger å ikke gjøre det av en grunn: det er for sårt og det gjør for vondt. Jeg er redd for å såre, redd for å støte og redd for å skrive ord som kan forverre eller ødelegge det som har blitt bygd opp de siste tre årene.

I dag kom jeg over et fantastisk innlegg i Dabladet, skrevet av familieterapeut Jesper Juul.
"LUKSUSPROBLEMET". Det kan leses her. Anbefales!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg leste det innlegget på Dagbladet sist uke. Kjempegodt skrevet..treffer nok mange poeng der.

N sa...

Jeg vet så alt for godt hvordan det er å ha et vansklig familiforhold, spesielt til min mot.


Off topic: Så fint det nye designet ditt er. Liker!:)

Marthe sa...

Det var to sinnssykt bra innlegg, både i Dagbladet og ikke minst av Karianne. Det var rørende sterkt! <3

Kine sa...

"Luksusproblemet" va virkelig et fantastisk innlegg. Det e så viktig at noen sett ord på temaet, og det gjorde han så til de grader!

Forresten kjempe koselig å se igjenna feriebildan dine! Håpe reisa va alt du håpa på <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive