lørdag

30 veldig spennende fakta. Om meg, så klart.

1. Jeg er født i Oslo, 20.oktober 1990. Da besto familien min av mamma, pappa og meg.

2. Jeg er eldst, men ikke førstefødt. Min storebror døde inni mammas mage.

3. Broren min heter Peter. Han er født 20.mai 1992. Det er omtrent 1 1/2 år mellom oss. Da vi var små kranglet vi hele tiden. Mamma måtte stå i gangen på morgenen før vi skulle på skolen for å sjekke at vi ikke fløy i tottene på hverandre.

4. Mye omtalte lillesøster heter Sandra. Hun er seks år yngre (15 år) og vi er gode venner. Hun er veldig viktig for meg. Jeg elsker henne.

5.  Jeg har alltid vært en pratmaker. Altså: glad i å snakke. Mamma og pappa sier at jeg snakket rent da jeg var ett år gammel.

6. Jeg fikk mitt første kjæledyr i bursdagsgave da jeg fylte ni år. Det var en svart dvergkanin med hengeører og jeg kalte ham Ray. Han var død en dag jeg kom hjem fra skolen to år senere og jeg var fryktelig lei meg. Senere fikk jeg en ny brun kanin som jeg kalte Ramby. Dessverre gikk jeg lei av å skifte på buret og mate dyret, så søskenbarnet mitt som da var fem år fikk ham.

7. Jeg har alltid hatt ambisjoner. Da jeg var liten (type seks år, kanskje) drømte jeg om å bli president i USA, jeg ville ha verdens nøkkel, være litt sånn som Jesus (et bra menneske som gjorde alt for andre), jeg ville bli lærer (prøvde å lære opp lillesøster som enda ikke var begynt på skolen), veterinær, forfatter og psykolog.

8. Jeg var livredd for å bli voksen i mange år. Å skulle bli tjue var noe som skremte meg veldig. Frykten slapp taket da jeg rundet 19.

9. I mange år var jeg redd voksne mennesker, rett og slett fordi jeg ikke stolte på dem. Det første voksne mennesket jeg åpnet meg til, var klassekontakten jeg hadde på ungdomsskolen.

10. Jeg bestemte meg for å være avholdsmenneske resten av livet da jeg var liten. Årsak: jeg ville alltid være klar i hodet. Men så fylte jeg femten år og ville rømme fra meg selv. Likevel var jeg ikke full før jeg hadde begynt på videregående. Og: jeg drikker sjeldent.

11. Som barn var jeg livredd dørene på butikken. Når Inger og jeg gikk til Rema sammen for å kjøpe godteri eller potetgull, måtte hun alltid gå inn døren først. Jeg trodde nemlig at dørene kom til å gå igjen i det jeg gikk gjennom.

12. Jeg farget håret mitt første gang da jeg var tolv år. Siden den gang har jeg variert hårfarger endel. Blond, mørk blond, brun, sort, rødsort, blåsort. Jeg er egentlig blond, altså. bare ikke så lys i håret som jeg er nå.

13. Jeg ble født med sort hår og blå øyne.

14. Øynene mine har en veldig merkelig farge. De er grønn, gul, brun og varier etter humøret.

15. Jeg snakker til Caro, familiens hund, med babyspråk. Og sier hele tiden at jeg elsker ham. I tillegg har han en rekke kallenavn: sutretruse, trulte og bolla. blant annet. som regel heter han snuskelusk, pjuskelusk, snuskeluskedusk og slike ting. han blir ni år til sommeren, men er fortsatt babyen min.

16. I perioder kan jeg være hyperaktiv. uvisst om det er sykdom eller ikke. da danser jeg rundt som en tulling, gjør veldig mange rare ting og er det vi i familien liker å kalle "høy." det var verre da jeg var barn.

17. Jeg har blitt utredet for ADHD. Men, det har jeg ikke.

18. Jeg er veldig lik pappa. I personligheten, altså. Ganske intens, veldig aktive, liker å styre, pjatter og hva det enn måtte være. Jeg ligner mamma i kroppen. Og høyden.

19. Jeg er lavest i familien min. Vet ikke om spiseforstyrrelsen er årsaken til det, men jeg er uansett 160 cm. Lillesøster er i alle fall fem cm lengre og det samme er mamma.

20. Føttene mine stoppet å vokse da jeg gikk i 6.klasse. Jeg bruker str.37 i sko, avhengig av skotype så klart.

21. Jeg har ingen bukser lengre. Jeg vokste ut av alle mine i barnestørrelser for en stund siden, så nå går det bare i kjoler og skjørt og sånn.

22. Jeg blir sjeldent forelsket.

23. Jeg hadde en sort periode fra slutten av niende til jeg var omtrent atten år. På den tiden var jeg "veldig" mørk og veeeldig annerledes, og jeg kunne bare gå i sorte klær. helst. jeg var veldig nøye på musikkvalget og skaffet meg informasjon om ting slik at jeg kunne virke mer intelligent enn det jeg egentlig var.

24.  Jeg krangler ikke, jeg diskuterer (med venner). Inger og jeg har for eksempel vært venner i ca femten år, og vi har hatt to store uenigheter som jeg kan komme på.

25. Jeg elsker søte ting. Spesielt babyer og baby-dyr.

26. I en periode trodde jeg at alt som var galt med verden, var min feil.

27. Jeg velger venner med omhu. Og jeg prøver å ha mennesker som jobber seg fremover i stedet for nedover i omgangskretsen min.

28. Jeg setter pris på når noen lytter til det jeg har å si. Derfor... liker jeg veldig godt å prate med for eksempel rådgivere eller miljøarbeidere, eller lærere som har noe mellom ørene.

29. Jeg er nyfødt. Jeg ser alt med helt andre øyne nå, enn det jeg gjorde for seks år siden. Heldigvis.

30. Et smil fra et fremmed menneske kan gjøre meg glad en hel dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glemte en ting: 31. Du er klok, reflektert og intelligent!! Siw <3

Laila sa...

spør vennene dine,og du får minst 30 ting til.
you are beautiful <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive