fredag

September og oktober 2010.

September. Jeg husker ikke så mye fra september. Jeg tror det var da maten kanskje begynte å forverre seg på ordentlig, fra restriktiv spiseadferd til fingrene ned i syltetøyglasset. Det var omtrent da kroppen min begynte å endre seg litt, men ikke veldig. Det skjedde ikke før i oktober. Eller, november.
I september fikk jeg også ny behandler her i Tromsø og begynte i behandling, og det var okei. Etter flere måneder på egenhånd (mai - september, så lenge har jeg aldri vært uten behandler før siden jeg begynte i terapi i 2006). Jeg tenkte masse, og hverdagen dreide seg for det meste om skole, skoleoppgaver, å komme seg opp om morningen og å gjøre det beste ut av alt. Så langt det lot seg gjøre. Ja, og så kom jo Mørkets Fyrste også da...


 jeg, Sunniva og Inger dro ut på byen. Første gang sammen, tenk det! Ikke verst.
Det var forresten ikke så veldig gøy.

 vi trente en del på praksisrommet på skolen
spesielt på å skifte på senga. Her leker jeg pasient, mens Sofie og Mariann
foretar skift på seng med pasient.

 jeg var i Marianns bursdag og ble så full som jeg aldri har vært på mange år
Inger måtte hjelpe meg i seng og kle av meg den kvelden.

                                           jeg og Inger gjorde det vi er best til: å gjøre teit-morsomme ting
                                                                        for å få tiden til å gå.

en kjedelig søndag som var like lang som alle andre søndager
dro Inger og jeg til Charlottenlund, en lekeplass, og var små barn igjen i en time.


Oktober. Oktober kom plutselig, og selv om det var den måneden jeg hadde gledet meg mest til i løpet av hele høsten fordi ting mest sannsynligvis ville være kommet litt mer på plass da (skole, bosted, evt nye venner og bekjentskap etc), var det også en av de vanskeligste månedene. Mørkets Fyrste kom og ble værende, kroppen endret seg, dagene ble mørkere, hodet klarte ikke helt å henge med i svingene heller. Dessuten fylte både Inger og jeg tjue år og mamma ble 47. Og så dro jeg hjem til mamma og pappa for en femukers periode og begynte i praksis på sykehjemmet sammen med demente. Det var veldig fint.

                                 pepperkakene kom i butikken og minte meg på at det "snart" var jul

 jeg hadde bursdagsfeiring på en onsdag
sammen med fine mennesker og åpnet ei vinflaske med en strikkepinne

Sofie og noen andre var på besøk og feiret dagen min sammen med meg

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive