tirsdag

mai 2010

I mai var jeg hos psykologen jeg hadde i Begen for siste gang. Noen ganger når jeg avslutter behandlingen hos enkelte mennesker, blir jeg trist. Det var jeg ikke da. For når sant skal sies, fungerte vi ikke så godt sammen. Sånn er det av og til, og det er greit. Det som ikke er så greit, er at det er vanskelig å si fra. Jeg er nemlig redd for å såre terapeutens følelser og sånn skal det jo ikke være. Har noe med den flink-pike-greia, og ikke-kreve-noe-greia.

Mai var også kaotisk, mange følelser, gode, vonde, Elefantstemme, men lite Mørkets Fyrste over lang tid. Jeg pakket siste rest av tingene mine på internatrommet, hadde de siste dagene sammen med venner på folkehøgskolen, reiste hjem, hadde lange dager uten noe å gjøre, var på tidenes morsomste og hittil eneste Melodi Grand Prix- fest (jeg liker jo ikke MGP engang!), traff trivelige mennesker der og kom hjem til mamma og pappa halv sju om morgenen for første gang i løpet av min karriere som anti-avholds. Jeg lærte noe nytt av et blad, var hos tannlegen og hadde null hull, og til slutt bestemte jeg meg endelig for å bli i Tromsø i enda et år fremover.

printeren min ble pakket fint ned i en bananeske fra Spar Hylkje, og plassert hos Inger som også bodde i Bergen på den tiden. Planen var nemlig at jeg skulle bo der en stund til, jeg også, og sånn ble det jo ikke. Printeren kom i posten i løpet av sommerferien da Inger flyttet tilbake til Tromsø

Jeg bowlet sammen med klassen min. Det var en sånn avslutningsgreie. Caroline og jeg var kjempefine og viste oss fra vår beste side. Caroline og jeg er alltid fine sammen. Jeg savner henne

etter bowlingen dro vi på Egon. Alle ble kjempemette og Harald- jeg er litt usikker på om dette er før eller etter maten, la seg på sofaen og tok seg en blund


det var så himla fint i Bergen i mai. jeg tror ikke det regnet en eneste dag


savn, savn, savn



lillesøster og mamma kom til Bergen for å feire avslutningsfest sammen med meg og resten av skolen 
8.mai. det var fint


                                                        bordene var pyntet med fine servietter                                    



 Inger kom også


det ble tatt mange bilder av hele klassen min
og alle hadde sånn fin skyggegreie over seg på grunn av sola 



fint, fint, fint 



hele skolen dro på en avslutningstur til huttiheita med båt
det tok en halv evighet og vel så det. Båten var bitteliten og vi var over hundre mennesker, så det var dårlig med sitteplass. Bildet over illustrerer båtturens underholdning

vi overnattet på et hotell. Eller. Nesten alle gjorde det, bortsett fra meg og Caroline og noen andre stykker som måtte sove i båten. Det var hardt og kaldt, men ganske greit likevel

På tur hjem, som også tok hundrevis av timer, stoppet vi på et øde sted der vi spiste middag
noen badet i det iskalde vannet. Det gjorde ikke jeg

Caroline og jeg hadde en fin, liten sak på rommet mitt

siste dagen skrev vi i årboka. Mange fine ord ble skrevet i mi, og jeg blir alltid litt rørt
 når jeg leser det som står der. Den må jeg ta oftere frem på dårlige dager, for den 
forteller meg at jeg er bra

under avslutningsmiddagen holdt noen i klassen min tale til John Erik, som var den ene læreren vår det året. Han er en bra fyr og han fikk en ny lekepistol i gave som han kan skyte framtidige elever med når de ikke leverer inn dagens tekster i Irland eller ikke vet svaret på enkelte litteratur-ting eller bruker timene på the sims og bubble shooter i stedet for å skrive tekster

13.mai dro jeg tilbake til Tromsø med denne teddy- bjørnen i kofferten. Den har jeg laget selv

hjemme gikk Caro rundt i pappas t-skjorte, han hadde nemlig blitt operert for et eller annet, og måtte ha noe over såret. Han så litt dummere ut enn vanlig, men var likevel fin

og så feiret jeg 17.mai selv om jeg ikke skulle gjøre det. Jeg dro til byen sammen med pappa
og endte opp på ei strand sammen med mennesker jeg ikke hadde tilbrakt tid med på
mange herrens år. Det var en veldig bra 17.mai, tross alt

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive