fredag

Nok en fredag.

 Det er så himla mange ting som er fint med å gå på skole. Mange vanskelige og utfordrende øyeblikk, opplevelser og dager, full rulle hele tiden og mye som skal gjøres for å få pensumet inn i hodet. Men mest av alt er det fint. 


sånn som...

 timer på pleierommet med "vasking og stelling",
der vi får muligheten til å leke pasient. Vet jo ganske så godt hvordan det er å være nettopp det,
men det er annerledes å leke sengeliggende og heldigvis dukker det ikke opp tusenvis av bilder
fra den tiden som har vært - dager som er over for lenge siden og som, for håpentligvis ikke blir en del av hverdagen og livet mitt igjen. Det er slitsomt å være pasient. Vondt. Vanskelig. Men det kommer noe godt ut av de erfaringene også: en litt annen forståelse for hvordan det er å være pasient. En evne til empati og symtati, noe jeg kan bruke senere i livet når jeg en gang blir ferdig med videregående, har fått studiekompetanse og kan begynne med studier. En jobb i psykiatrien er målet. En gang i fremtiden. Først må jeg bli frisk selv. I alle fall så godt som.  

og så er det fint med venner. 

mennesker jeg trives sammen med.

og annerledes dager. Dager i alle farger og nyanser, dager med innhold som gir meg en følelse av mestring hver gang jeg får til noe. Og helg. Muligheten til å glede seg til fredagen, sette pris på fredagskvelden hjemme i stua sammen med Inger og Sunniva, xfactor, senkveld og andre tvprogrammer som egentlig ikke er så mye å rope hurra for.

Det er fint likevel. Fint å være en del av en normal hverdag som ikke dreier seg om meg og mitt, ikke noe fokus på sykdom og alt som er vanskelig hele tiden. Få litt avstand. Fylle livet med noe annet.

I morgen er det lørdag. Det kommer til å bli en fin dag - velger i alle fall å håpe og tro på at det blir det. Loppemarked, vasking (høhøhøhø) og kvalitetstid med Merete, Inger og Sunniva. Jentekveld. Det er alltid trivelig, uavhengig av hvordan dagen har vært.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det er godt å ha sånne normale dager,dager hvor man føler seg normal,akkurat som andre mennesker uten noen form for sykdom.

Og vet du hva? Jeg tror du kommer til å gjøre en veldig god jobb den dagen du begynner å jobbe i psykiatrien :)

ønsker deg en god natt,og en fin lørdag :)

*klem*

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive