søndag

Enda en søndag.


Da jeg var på det møtet på Capio i midten av august, sa den gamle behandleren min at jeg måtte planlegge dagene mine, spesielt matmessig. Selv om jeg ikke er noe videre begeistret for kostlister og slikt, er det enklere å få litt orden i kaoset når man har noe å gå etter. En slags plan. Det går så mye tid til å tenke på hva jeg skal spise til måltidene. Brødskiver til lunsj? Eller noe annet? Frokost, da? Middag?????? Jeg har fulgt Capio – programmet veldig lenge nå – spesielt til frokost, og det fungerer bra. Men nå som jeg går fulltid på skole og har lange dager, må jeg gjøre noen endringer. Finne en annen måte å få det til og gå rundt på. Dessuten er jeg veldig, veldig matlei for tiden og trenger litt variasjon, selv om det er fryktelig vanskelig. Ting er riktig nok mye bedre enn det de var da jeg var ekstremt dårlig, men jeg har fortsatt en greie med å henge meg opp i diverse matvarer over tid. Det er naturligvis trygt og hjelper når ting er vanskelig, men jeg vet at hvis jeg skal komme videre, må jeg utfordre meg selv og variere. Variere, bryte mønstre – hei og hå! Det er og blir vanskelig, men jeg prøver. Det skal jeg i alle fall ha. 

I morges satt jeg meg ned og skrev lister. Innkjøpsoversikt over hvem som har kjøpt hva så og så mange ganger hjemme hos oss – greit å ha litt orden på ting, lister over pengebruk i løpet av uka som kommer (prøver å være økonomisk…), matplan for hele uka og siden jeg var så godt i gang, vurderte jeg nesten å skrive en ukeplan også. Da jeg kom dit, måtte jeg sette foten ned og bestemme meg for at nok var nok. Det er vanskelig å skrive en konkret ukeplan – dagsformen min varierer veldig, og det å skulle sette slike ”krav” til seg selv kan gjøre vondt verre. Det kommer ikke noe bra ut av det.

Foreløpig ser det ut til å være en ganske så okei søndag. En produktiv søndag som begynte med masse energi, lyst og vilje til å få gjort både det ene og det andre. Etter gårsdagen som var mindre innholdsrik, er det fint med en slik dag. Har til og med vært innom biblioteket en snartur, rasket med meg noen bøker og tegneserier – og lever så klart med håpet om at jeg skal få lest litt.
Ser frem til ei ny uke. I alle fall nesten.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive