torsdag

Sommer i Tromsø.

onsdag, tidsfordriv på en herlig dag i juni.
Du vet det er sommer når...

du går ut av huset, optimistisk og klar
for en spasertur ut i finværet med vinterjakka på

beskytter deg mot regn og eventuell sludd som måtte komme
med en gjennomsiktig paraply med rosa prikker

besøker barneskolen 
og husker hvilke snurredingser det er best fart i

klatrer på ødelagte husker
og er overbevist om at det er en av de
små, fantastiske gledene ved å ha skolefri 
(...jaja, for de som går på skole...)

smiler til tross for kulden
og har på seg en jakke som har en 
krøllete kant

finner ut at stedet der man pleide å bade som liten
egentlig ikke er noe særlig til badeplass,
men likevel har et snev av sjarm

dingler med beina
og dikter herlige, muntlige dikt
om været, bading og krampe

bestemmer seg for beholde klærne på
og utsette årets første bad til sydenturen i neste uke

tar noen bilder av stedet der man dro på
fjære - utflukt i barndommen

lurer på når snøen forsvinner

plukker hestehov

som alltid....
er et sikkert tegn på at det er sommer

!!!!!


5 kommentarer:

Caroline sa...

Må innrømme jeg liker sommerværet i Østfold bedre en kulden Nord i Norge ;)

Solveig Irene sa...

Løvetann, din tullekopp :]

Jeg ble plutselig veldig glad for å bo i Vestfold! Selv om det så ut som dere kosa dere likevel^^

Annika sa...

løvetann :P Okeida.

Hehe. Sommeren i nord er ikke så ille, så lenge det er fint vær... ;P

Laila sa...

hahahaha,må si jeg er glad jeg ikke bor oppi nord på denne tiden av året ;)

du er så herlig Annika :)

Matias sa...

Ikke vet jeg hvordan du holder ut det der... Jaja, du skal til syden og ikke jeg ;)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive