torsdag

En liten seier 2.


"Oi," tenkte jeg. "Det er noe som er annerledes. Noe har forsvunnet. Jeg vet ikke hvor det har blitt av, men jeg tror ikke jeg savner det. Ikke egentlig. Ja, når alt kommer til alt klarer jeg meg ganske godt uten."



Som mange andre med spiseforstyrrelser, har også jeg hatt et annerledes forhold til aktivitet, merkelige atferdsmønstre som friske mennesker ikke har og en haug med pussige småting som av en eller annen grunn blir dårlige vaner som er vanskelig å legge fra seg. Disse tingene er som å gå på jobben eller til skolen, gå en tur hver kveld hvis man er vant til det, stå opp tidlig når man har ting man må gjøre og så videre: det blir en velinnøvd rutine. Et tvangspreget mønster som repeterer seg selv i det uendelige.

Enkelte ting har jeg drevet med i årevis, og det var litt av en overraskelse da jeg plutselig oppdaget at jeg ikke lengre har behov for å gjøre det og det, og at verden ikke går under om jeg ikke får gjort en spesifikk ting til et bestemt klokkeslett. Det betyr rett og slett ingenting lengre. Om magemusklene mine forsvinner, spiller ingen rolle. Om de uendelige listene jeg pleide å lage ikke kan bli fulgt til punkt og prikke, eller timeplanene ikke blir fulgt, spiller ingen rolle.



Hvordan det skjedde og hvordan det ble sånn, det vet jeg ikke. Kanskje har det noe med at etter hvert som både kroppen og hodet fungerer bedre, forsvinner de tingene man har drevet med. Kanskje er det dét, kanskje ikke. Noe er i alle fall annerledes, og det er godt å være ferdig med flere av det som en gang i tiden var i veien for å kunne fungere sosialt.




Når alt kommer til alt ble ikke dagen så ille likevel. Jeg har i alle fall fått tak i frikortet mitt.


Og! Er det noen av dere som skal være med på det kurset ROS har, som starter opp 12.oktober?

1 kommentarer:

June sa...

Så utruleg bra, Annika! Because you're worth it ;-D

PS: Tusen takk for mailen i innboksen min i dag! Den gjorde meg usannsynleg glad :):)

Made my day <3

Ønsker deg tusen strålande soler og nydelege dagar sjølv om det er haust :-)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive