tirsdag

Tirsdags liv.

En av de største fordelene med å være tilnærmet normalvektig, i alle fall i følge meg selv, er å kunne bruke kroppen sin til ting man for lenge siden har lagt bort. Sånn som å danse rundt på stuegulvet til ABBA som står på volum syvhundreogfemtifem, være sammen med venner uten å ha lyst til å dra hjem nesten med en gang man har kommet, kunne gå på kafe, skrive og hekle og strikke uten at hodet føles som en dott, tusle en tur i byen - prøve klær som faktisk passer, og fylle dagene med helt andre ting enn det man putter i munnen.

Det er rett og slett fryktelig fint, og godt å kjenne på at det faktisk er mulig å ha det gøy. Jeg trodde ikke det, trodde ikke at jeg noen gang kom til å like ting igjen - for når man er syk, forsvinner all lyst til å gjøre de tingene man en gang likte.

Egentlig skulle mamma og jeg i svømmehallen i dag, men det endte opp med at vi droppet det, og dro for å grille oss i solarium i stedet for. Noe som for øvrig var greit, for i neste uke suser vi avgårdet til Mallorca, og jeg har ikke planer om å se ut som en hvit dott, siden jeg forhåpentlig vis har muligheten til å gå i bikini.

Dessuten har jeg vært innom SATS, for å starte opp en ny avtale med dem - en slik 31 dagers greie, og selv om det kostet meg 800 kr, er det likevel bedre enn å tegne en årsavtale, siden jeg ikke blir værende i Tromsø. Jeg har booket meg inn på alle pilates og yoga timene i løpet av uka, og er sikker på at den formen for trening kan være med på å lære å akseptere det mennesket man er, det er i alle fall det folk sier.
Jeg velger å tro på det.

Det er godt å ha planer for dagene som kommer, og det er for en gangsskyld ikke så aller verst å slappe av på sofaen en gang i blandt. Jeg prøver å lære meg at det ikke er nødvendig å løpe rundt som en bajas, bare for å få tiden til å gå. Har sikkert skrevet det før en gang, men i Pilgrimsreisen, en bok av Paulo Coelho, sa guiden hans noe lurt: "Man bestemmer selv hvor raskt tiden skal gå. Hvis man velger å fokusere på klokken og tidspunkter hele tiden, vil dagene og minuttene snegle seg av sted".

Som vanlig har jeg påtatt meg oppgaven med å lage middag; fiskeburger i grove pitabrød (jeg har oppskriften, hvis det er noen som vil ha den), som egentlig lignet litt mer på rundstykker, og føler meg relativt solbrent i ansiktet.


oog... på torsdag skal jeg på release party på biblioteket. "Formørkelsen" i twilight-serien (som jeg enda ikke er ferdig med, fordi den er så utrolig treg,) har akkurat blitt lansert på norsk, og bibliotekfolkene har tydeligvis bestemt seg for å lage en greie ut av det. Hun som har oversatt bøkene til norsk kommer, og skal holde et foredrag, og det skal være en quizgreie og noen overraskelser. Tror kanskje at det blir bra.

5 kommentarer:

Signy sa...

du ser flott ut=)

Nina sa...

Bmi 20 is the way to go ;) Du ser så mye bedre ut nå enn for noen måneder siden! Du er vakker, og du STRÅLER :D

Pantora sa...

Ja pung ut med oppskriften - og gjerne på foccacia også!

Anonym sa...

Hei!

Jeg var og svømte i Tromsø forleden, på Alfheim. Det var fint, og da tenkte jeg på deg, selv om jeg vet at det er (minst) et basseng til der i nord.

N fra sør

Swampoline sa...

så godt og lese når du skriver :)

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive