torsdag

Kveld.



"Det er så hyggelig når du er hyggelig", står det så fint på et skilt i parkerings-tunellen her i byen. Som dere ser, er Inger helt enig.


En times skriving, gåtur med Charlene i skogen, pakking (FERDIG), boklesing i et forsøk på å bli ferdig med Hjemkomsten og en tur på kino for å se engler og demoner. En film jeg likte veldig godt - det kan kanskje ha noe med at jeg leste boka med stor iver en eller annen gang på ungdomskolen, et tidspunkt der virkelig var interessert i verdens religioner. Joda, jeg synes riktig nok at det fortsatt er spennende.

På det tidspunktet vurderte jeg nesten seriøst å studere teologi, et eller annet sted innimellom alle planene mine om å bli psykolog for så å ta videreutdanning i Kognitiv psykoterapi, deretter en dose Kosthold og ernæring, familieterapi, og for ikke å snakke om Kropp og selvfølelse, eller hva det nå enn heter. Og så hadde jeg jo i tillegg denne store planen om å skrive litt på fritiden. Hadde det vært sånn at jeg virkelig har planer om å realisere alle disse ideene som raser igjennom hodet mitt i tider og utider, ville jeg ikke fått tid til noe annet enn å lese i bøker. Ikke at det er så ille, men det gjør jo ikke noe om man treffer mennesker en gang i blandt.

Uansett. Jeg anbefaler filmen - men det er ikke akkurat noen romantisk komedie for å si det sånn.

Nå er jeg fullstendig utslitt.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive