søndag

364 dager.

Min siste dag i mitt 18 år. Hurra. Fra og med i morgen kan jeg gå på butikken for å kjøpe snus selv, og tro meg - det blir fint. I can't wait. Men jeg må jo selvfølgelig på vakt, og Inger er kjempeopptatt hele uka - har et lite håp om at jeg får litt fri sånn at jeg kan få dratt på byen sammen med Silje og vært litt sammen med venner og familie og sånt.
Ellers: er jeg høyt oppe og har en fin puls på 599393939 eller noe i den duren. Jeg klarer ikke å sitte i ro, og det er frustrerende. Dessuten er jeg hjemme i Tromsø igjen, noe som foreløpig er greit nok.

Ja, jeg vet at det alltid er like spennende med bilder av matvarer og lignende, men hey: jeg fant ut at Synnøve har kommet med en litt mer Annika vennlig hvitost, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en sånn en. Vel. Dårlig ide. For det første er jeg ikke noe glad i sånne oster som allerede er i skiver, for de skivene er så skrekkelig tykke. Og dessuten var de litt... klamme? Så det var ikke så mye å rope hurra for, akkurat.

I dag har jeg tatt buss. Det har blitt mye bilkjøring og sånt på meg de siste 24 timene, og joda, det må til når man skal fra et sted til et annet. Skruf, Dent, Narvesen Kaffe og Det Nye er sånne ting man må ha med seg for å overleve 4,5 timer på bussen fra Narvik til Tromsø.

Bare for å ha noe å gjøre, tok jeg bilde av det som foregikk utenfor da bussen stoppet i Bjerkvik.

Dette er den nye reklamekampanjen til Politihøyskolen. Jeg tror jeg liker den.

Greit, så ser kanskje en slik lue helt idiotisk ut: MEN den er varm, så jeg tror kanskje at jeg kommer til å kjøpe meg ei sånn ei i løpet av vinteren? Aner ikke, men jeg har litt lyst.

Jeg hater UGGS, men disse skoene så gode og varme ut på iskalde vinterdager. Dessverre tror jeg at pengeboka mi holder på å utvikle anoreksi, så det blir nok ikke flere sko på meg med det første.

Da jeg kom hjem til Mamma og Pappa, lå det en fin liten bunke på stuebordet. Brev og gaver til meg! Woho. O'lykke! Greit, jeg har ikke bursdag før i morgen, men jeg kunne ikke dy meg - så jeg åpnet dem opp. Men det er bare et problem: jeg vet ikke hvem jeg har fått to av gavene fra, så det ville vært fint hvis noen kanskje kunne fortelle meg det, sånn at jeg kan si takk.

Gave nummer 1: Et par tovede tøfler! De er kjempefine og jeg ser frem til å bruke dem. Men hey, hvem er de fra? Hvis du er der ute og leser bloggen min, kan du gi deg til kjenne sånn at jeg kan fortelle deg hvor takknemmelig jeg er for dem?

Gave nummer 2: Maria Mena! Lykke og salighet altså, denne cd'n har jeg ønsket meg lenge, så jeg ble utrolig glad. Men nok et problem: jeg aner ikke hvem denne heller er fra. Så. Leser du bloggen min, vær så snill - si i fra. Tusen hjertelig takk skal du uansett ha! :)

Gave nummer 3: 500 kr fra bestemor og bestefar! Ikke vet jeg hva jeg skal kjøpe for dem, en ny strikkegenser kanskje? Eller kanskje jeg sparer og kjøper meg en sånn fin liten pc. Dunno. Men penger kommer alltid godt med.

Brev nummer fire: Ikke så mye å rope hurra for, som dere kanskje ser. Det var en avsluttningsgreie fra BUP, jeg er jo stor jente nå og er for gammel for å gå dit, og jeg må fylle ut noen flotte fabelaktige skjemaer. "Har du den siste tiden blablabla... litt, kanskje, veldig." Kjempegøy. Et til meg, et til mamma og pappa - og vissnok et til klasseforstanderen min? Særlig at han får det. Særlig.

Og nå?
Jeg venter på Sunniva, for vi skal spille Game Of Life.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen, Annika!

Anonym sa...

åh, så koselig og å ta buss så langt egentlig :)
og så fine gaver! :)

Gratulerer med dagen ^^,

Anonym sa...

Gratulere med dagen Annika!

Nina's hjem. sa...

Gratulerer med dagen, Annika :)
Så herlig med gaver fra ukjente da, sånn egentlig.

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive