søndag

Søndag.

Det er søndag, og slutten på permisjonen min. Det er snart på tide å dra tilbake til galehuset, hurra for det (!) og vi skal sette oss i bilen og kjøre ”hjemover” om ikke så veldig lenge. Det blir for så vidt greit nok, for jeg savner den så kalte ”senga mi” – og det blir litt greit å krype sammen i den igjen. Jeg sover ikke så bra i mor og fars køyeseng – og akkurat nå hadde det liksom ikke gjort noe med et par timers søvn.

Det har gått veldig i ett her. Det har skjedd et eller annet hele tiden, jeg har vært på farten konstant, og jo – det er jo greit, så slipper jeg å bli så ”stillesittende” og jeg har definitivt brukt opp aktivitetskvoten min for lenge siden. Uffda, det var jo synd det i grunnen.

Jeg er iskald, men sommeren er her, og jeg kan kjenne det når jeg går utenfor huset for å trekke frisk luft.
I går, etter at jeg, mamma og Sandra hadde spist frokost, spilte jeg noen runder med det fantastiske spillet; bubble shooter – og så gikk Sandra og jeg en tur på Domus for å kjøpe avisa Nordlys. På senteret hadde de en slik te og kaffe butikk som heter… ”Kaffelatte” eller noe i den duren, og de solgte hvit kakao. Sånn takeaway. Og jeg begynte å tenke på Inger, av en eller annen grunn. Inger og kakao er liksom noe som hører sammen, til tross for at jeg er nesten sikker på at hun ikke er så veldig glad i hvitsjokolade. De hadde forresten et diverse utvalg av te, kaffe, potetgull og sjokolade, og jeg bare måtte kjøpe en te -greie som vissnok smakte Jordbær og Kiwi. Den var virkelig ikke så verst.

Jeg har løpt rundt i hele byen på jakt etter en spesiell type sjokoladelettmelk, og det irriterer meg at den tydeligvis er gått ut av produksjon. Jeg blir litt smålei av å drikke melk og juice, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en pakke med denne melketypen, bare for å få litt variasjon i det jeg tyller i meg. Men nei; jeg var innom alle matbutikkene i hele Narvik, og det var umulig å finne noe som kunne minne om den.
Etter vi hadde spist lunsj sammen, hele familien, dro vi på shopping. Amen for det. Vi trasket rundt på de ENOOOOORME kjøpesentrene her hele dagen, Sandra fikk vondt i beina og måtte surke litt for det, ryggen min ble ødelagt (det er noe galt med muskulaturen min) og vi handlet noen greier. Jeg har øredobber nok for resten av mitt liv nå, tror jeg, og jeg har rasket med meg noen… vakre bukser som ikke kostet mer enn tjue kr stykke. Flott.

Da Helle var ferdig på jobb, møtte jeg henne og dro vi på kafé sammen – det var koselig å være sammen med henne igjen. Vi satt på Kafferiet, drakk Americano og snakket om hvordan livet skal bli når vi er sekstifem og pensjonister. Helle ble med til besteforeldrene mine for å spise Vårruller til middag (jeg har fått helt dilla på en vegetarisk type som de selger på ICA), vi så på leiligheter og diverse annet. Selv om det neppe blir noen flytting til denne stygge byen til høsten, kommer jeg tvilsomt til å dra hjem til mamma og pappa igjen. Jeg føler meg ferdig med den epoken i livet, og forholdet vårt er så mye bedre når vi har litt avstand til hverandre.

Jepp. Ellers har jeg vært på besøk hos tante Else, gjort min plikt som Gudmor – hoppet på trampolina sammen med Helene, mitt treårige gudbarn med hvitt hår som står rett til vers. Og jeg har vært på besøk hos Helle og Camilla, på Strømsnes, sett på Sex og Singelliv, og det var okei.

Mennesker har begynt å dra på ferie. Sunniva er et eller annet sted i England sammen med pappaen sin, heldig som hun er og Merete har dratt til Kreta. Jeg har ikke sett henne på lenge, og savner henne. Håper at hun har det fint.

Det er forresten noe galt med bildeopplastningen her, så bilder kommer etter hvert når den fungerer igjen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

I'm here <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive