tirsdag

Minutter med frihet.


I dag har jeg for første gang benyttet meg av min
"utgang etter avtale" - og dro til byen for å møte Inger.
Det føltes... ganske okei å bevege på seg uten
et UPA menneske på slep. Siden det var sol og fint vær
hadde jeg planer om at jeg og Inger kunne sitte
på kafe og nyte solskinnet og den iskalde vinden, men det ble det ikke noe av.
Jeg lånte en drøss av DVD'er på biblioteket,
Starwars faktisk (og ja, jeg skjemmes fordi jeg ikke har sett filmene før) -
og jeg har planer om å pløye meg igjennom bunken etterhvert.
Får sikkert nok tid til det nå som det snart er sommerferie, og skolen
her stenger. Jeg er litt skeptisk til det, for jeg har ikke
en fjerneste anelse om hva jeg skal finne på.

Over ser dere det fine flotte stedet der jeg "bor" for tiden. Nydelig, ikke sant?

Byen var greit nok, og da jeg kom tilbake, presis til middag,
var jeg dødssliten men hadde allerede bestemt meg for
at jeg ville ut en tur til i løpet av dagen. Jekta eller noe,
bare for å bedrive tiden, for jeg blir så utrolig jævla drittlei
av å sitte i den røde sofaen, glo på tv eller film eller hva det enn måtte være
- og for å ikke snakke om å ligge i senga mi som knirker noe skrekkelig.
Drittlei.
Og jo, det verste jeg vet er når jeg HAR bestemt meg for noe, og så
blir det ikke noe av det. Avdeling Sør hadde stukket av med bilen,
og da de endelig kom tilbake - etter laaange minutter med venting og trasking
mellom skinnstolen i stua og vasken, var det liksom meningen at vi skulle dra ut.
Men:
"Nei, Annika. Det går dessverre ikke. Du har alt vært ute en tur i dag,
og brukt opp aktivitetskvoten din. Hva om vi finner på noe morsomt her
i stedet? Du som er så kreativ?"

Ja. Klart. Det er så enkelt å finne på noe morsomt her, og jeg kjente virkelig
at jeg hadde lyst til å skyte ned dette mennesket, brenne ned huset
og be alle aktivitetsplaner og oversikter over "hvor mye Annika får lov
til å røre på seg" reise til helvete. Men men.
Mamma var innom på kveldsmat, og det var greit nok.

Og så har jeg fått denne geniale ideen om at jeg vil og SKAL og MÅ ha perm til helga. Jeg
vil være med mamma og Sandra til Narvik - for jeg trenger en
pause fra dette forbannete stedet.
"Njaaa. Jeg synes at det er litt tidlig med perm, Annika."

Ja vel. Synd det. Men jeg trenger virkelig en pause.


Karianne og Annika i mai. <3


4 kommentarer:

Anonym sa...

Dritt med bilen og folka. Hold ut, så får du kanskje perm hvis du er "snillsnillpike" frem til helga(A)

Anonym sa...

It could challenge the ideas of the people who visit your blog.

Lonely Anthony sa...

Hello

Anonym sa...

Ja, se Star Wars! Æ skjæmmes, haha. :D

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive