lørdag

Nord - Norge, altså.

Er det noe jeg hater, så må det være Nord - Norge, denne herlige og ikke minst fantastiske byen og all den jævla snøen som ikke ser ut til å ha noen AV - knapp. For ja, her har jeg gått i omentrent litt over ei uke, vært overlykkelig for at kulden har sluppet taket, og for at våren er kommet. Var kommet. Og hva tror du skjer da, midt i all håpet og gleden? JO. Det kommer mer snø. Masse snø. Så mye snø at pappa må legge om fra sommerdekk til vinterdekk igjen, og jeg har bare en ting å si: "Hey, ullgenser og alt for store vinterjakker." Æsj. Jeg kjenner at jeg blir kvalm.

Gårsdagen var en veldig lang dag - men jobbinga gikk i grunnen ganske greit, bortsett fra at jeg kjenner hvor mye det tar på kroppen min å være i "aktivitet" i 7 timer. Får litt vondt i ryggen og litt sånt, men ellers går det bra. Menneskene på institusjonen er så søte; litt sinte kanskje, inne i mellom, men ja, ellers veldig sjarmerende.
For en gangs skyld føler jeg faktisk at jeg gjør noe meningsfylt med tiden min, og ikke bare sitter hjemme i sofaen og ser på sekundviseren som snurrer av sted. Vel. Det har slått meg hvor utrolig lite som skal til for å gjøre et annet menneske glad.

Jeg fikk turnuslista mi for sommerferien i går, og hjelpes, jeg skal jobbe mye. 157 timer eller noe, og jeg klarer ikke helt å se hvordan jeg skal få tid til å finne hybel/leilighet inne i mellom alle disse dagene og timene som er spredd ut over hele sommeren. Egentlig burde jeg ikke klage; jeg får nok å henge fingrene i – det skal være sikkert og visst.
Håper bare at jeg får klart å presse inn den turen til Trondheim som Inger og jeg så vidt har snakket om – jeg har nemmelig aldri vært der. Gosh. Jeg skjønner ikke helt når jeg skal få tid til alt sammen, men det ordner seg sikkert. Det gjør jo gjerne det.

Jepp. I dag er det frisøren, og nei, jeg har enda ikke bestemt meg for hvordan jeg skal ha det. Var jo synd det i grunnen. Etterpå skal jeg shoppe litt med lillesøster, mamma har fått lønning – og så skal jeg møte Karianne. Jeg gleder meg innmari til å se henne igjen!
Venstrejuster

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive