fredag

Helg!

Pang! Så er det helg igjen. Jeg tar en Maria, og skal fortelle om et par ting jeg har lært i løpet av dagen:

1. Det kan faktisk bli sol i Nord - Norge også.

2. Jeg har blodtrykket til en baby.

3. Skolen her er faktisk koselig, og kunst og håndtverk er utrolig morsomt.

Vi hadde dugnad her på Madhouse i dag. De som var med, plukket søppel og ordnet ugresset og lignende, gjorde stedet klar for sommeren, for ja, det er jo faktisk juni på søndag. 1 Juni. Tiden flyr avgårde. Jeg var dessverre så uheldig at jeg slapp å luke i blomsterbeddene. Synd det i bunn og grunn, for det er jo så hærlig å ligge med rumpa rett til vers, og rave med fingrene. I stedet var jeg prøvekaninen til en sykepleier fra den andre avdelingen her; hun har vært på noen kursgreier, og skal prøve ut noe nytt som kanskje kan brukes som et ledd i en behandling. Noe sånt, og for å se om det kanskje kan fungere, trengte hun noen å øve seg på. Jeg sa ja til det, og det var i grunnen ganske morsomt. Det var et slags intervju som gikk på Fysisk og psykisk helse, familie, sosialliv, rus og alkohol og skole.

"Hvor mange ganger har du drukket i ditt liv?"
"Hvor mange ganger i løpet av de siste 30 dagene har du gjort ditt og datt og dadidadida?" Men det var, utrolig nok, faktisk ganske interessant. Denne intervju - greia tok godt over en time, og resten av formiddagen, fram til lunsj, lå jeg sammenkrøllet i senga og leste Stephen King. Elskverdige greier, altså.

Jeg har en god dag i dag. Jeg er i godt humør, og det meste er ganske greit. Det meste har gått ganske greit, om jeg får si det sånn. Vi har hatt kunst og håndtverk, spist sen middag, lest mer Stephen King, var inne i byen på Paletten og tok en kopp kaffe, så nyhetene og hotell cæsar mens A som jobber her masserte meg, mamma har vært innom en tur og fylt opp pengeboka mi, og nå ser jeg film sammen med S. Batman Returns. En elskverdig film.



Kunst og håndtverk:
nøkkelhank til mamma og Sandra.



nydelig, og kreativt fat, ja. Jepp.




1 kommentarer:

Anonym sa...

glad du har hatt en fin dag snuppa. <3
og du er veldig flink i k&h tror jeg. :))

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive