tirsdag

O' kjærleik.

dag 1: fortell om forholdet du er i eller om singeltilværelsen.

det var en gang...ei jente. hun het Annika, var 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 og 20 år gammel. hun drømte om å redde verden, være litt sånn som Jesus - dere vet, han som døde på korset, hun ønsket å være alt i hele universet på en gang, ville hjelpe, ville prate med de som hadde det vanskelig, slo aldri av telefonen på nettene i tilfelle det var noen som hadde behov for å prate eller gråte og hun sov svært dårlig. hun prøvde å bli, prøvde å være, prøvde å framstå som det beste eksemplaret av seg selv uten å helt forstå hvordan det skulle utarte seg. det gikk selvsagt ikke. det går ikke an å være alt for alle andre, men ingenting for seg selv. så...hun prøvde, da. prøvde å dele hodet fra kroppen. prøvde å dele seg i biter for å se om det hjalp. alltid håpet hun at hun kanskje kom til å elske seg selv litt mer, hvis bare noe ble borte, hvis bare noe forsvant. 

for tiden er jeg i et forhold. med meg selv. det høres kanskje banalt og merkelig ut, men det er sånn det er. jeg og meg øver oss på å bli gode venner, øver oss på å holde sammen, trener på å være ett individ istedet for todelt og ambivalent. 
lenge har jeg vært i et svært voldelig forhold. å leve sammen med en psyke som er skakkjørt og på halv åtte er ikke spesielt enkelt. Mørkets Fyrste, Elefantstemmen, Herr Angst og Monster har til tider drevet meg til vannvidd. 

men akkurat nå, akkurat nå er det bare meg. 
  

4 kommentarer:

Kasine sa...

Det er så godt å høre :)
Selv har jeg erklært skilsmisse, i håp om at jeg ikke vil føle meg ensom etter at mitt og min demon sitt ekteskap er oppløst...
Jeg liker måten du beskriver og sammenligner på.

*Klem* <3

Laila sa...

<3 Annika <3

valiumsvalsen sa...

Så bra skrevet! Jeg har aldri sett det på den måten før, men når jeg leste dette så begynte tankene å surre. Innleggene dine får meg virkelig til å tenke noen ganger.. <3

Annika sa...

du er flott <3

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive