tirsdag

Tjoheifallerei på Capio.

Og så er jeg ferdig med mitt nittende år da, og... har begynt på mitt år nummer 20. Jeg må innrømme at det er litt rart å tenke på det.
Men JØSS! For en dag det har vært; en veldig lang og kaotisk dag med masse papirarbeid og allverdens annet. Den er heldigvis snart over.
dagen har vært slik:
0640 rev Juni opp døren (hun er i leiligheten sammen med meg) og sang bursdagssang med groggy- morgenstemme. Hun sier selv at hun var så trett at hun nesten ikke husket teksten på "Hurra for deg". Akkurat det gjorde ingenting, for jeg var ikke ved mine fulle fem, etter nok ei natt der jeg ikke hadde sovet spesielt godt.
Jeg fikk servert kaffe og en gave innpakket i fint papir på senga. Gaven var ei bok som heter noe så fint som "Den blå skriveboken," og hun hadde kjøpt den fordi det som sto bakpå minnet henne om meg. Jeg må si at det frister litt mer å lese i den boka der, i stedet for "Sult" som jeg har lånt av læreren min, og som jeg derfor blir nødt til å lese.
Juni og jeg hadde planlagt pannekakelunsj i dag og siden vi begge to var veldig klar over hvor mye vi måtte gjøre ferdig i løpet av dagen, gjorde vi forberedelsene til både middag og lunsj rundt klokkeslettet på bildet lengre opp.
Jeg skulle gjerne skrevet et ordtak som handlet om hvor fint det er å lage mat tidlig på morningen, men jeg fant dessverre ingen.
Da Juni og jeg trasket ned trappene til første etasje i åttetiden for å hente de solbærsmakende herlighetene, ble jeg møtt med bursdagssang og PRINSESSEKRONE! Jeg rødmet helt ned til tærne. Men jeg må jo si at det var litt fint også. Jeg har ikke hatt sånn prinsessekrone siden... veldig lenge.
vi spiste en standard Capio- frokost, og Juni "storkoste" seg med havremelk.
(men i kveld... fant hun ut at hun har blitt ganske glad i den melka likevel)

Dagen vår har vært preget av det som vises på bildet over. Sortering av dokumenter, kopiering, skriving, fiksing og diksing. Det har tatt utrolig mye tid og energi.



nærbilde av bursdagskrona! Hvordan jeg skal få den med meg tilbake til Bergen har jeg ikke funnet ut enda.

Jeg må selvfølgelig vise dere et bilde av den boka jeg fikk av Juni - og dadadada! Den Paulo Coelho greia ved siden av, fikk jeg i posten av mamma og pappa, sammen med et brev fra... NAV. Men uansett: jeg holdt på å lete meg ihjel etter årsplanleggeren for 2009 i fjor, uten å finne den fordi den var utsolgt. Så i år... ønsket jeg meg den i bursdagsgave. Og jeg fikk den også!


Under "Fika", eller mellommåltidet, var det nok en bursdagssang, klemmer, kake (!) og kaffe, bursdagsgave fra jentene (bildet over), nydelige roser fra menneskene som jobber på huset, flere klemmer, krav om å ha bursdagskrone på hodet og jeg som rødmet fra jeg satte meg ved matbordet til jeg fikk gå der fra.

Selv om det har vært en av de lengste og mest "stressete" bursdagene mine på årevis, har det også vært den dagen jeg har kunne feire på en måte som føles viktig og nødvendig: jeg, Juni og Heidi har brukt omentrent hele dagen på forberedelser for morgendagen. Det føles bra. Nå har vi bare å printe ut noen brev vi fortsatt venter på, sette alt sammen inn i permer og bunker, og så er vi klar. Ferdige.
For øyeblikket driver jeg å forberede meg mentalt til å dra til det o'store stortinget i morgen.
I morgen blir det frokost klokken 0600, avreise fra huset 0700 og oppmøte på stortinget 0930. Jeg er så spent.

7 kommentarer:

Stina h. sa...

Gratulerer så mye med dagen Annika!!

Så fint at du fikk Paulo Coelho 2010. Jeg har sett den i butikken en stund, og har tenkt på deg hver eneste gang! Har lurt på om du har skaffet deg denne, siden du ikke fikk tak i den sist - og det har du altså :)

Solveig Irene sa...

Gratulerer så masse med dagen!!

Caroline sa...

Hørtes ut som en velykka dag :D <33

Ingrid sa...

Gratulerer med dagen som var i går!

Jeg er så spent på hvordan det går i dag. Følger med på stortingets nettsider, og venter på at spørsmålene og svarene fra i dag skal bli lagt ut :)

lineffs sa...

gratulerer med dagen som var igår :)

Maria sa...

Blir spennende å høre hvordan det har gått Annika.
Godt å høre at bursdagen var fin, slik du fortjente.

Kari sa...

Gratulerer med dagen søta! Kos deg masse!

Skal tenke på deg i morgen, håper alt går bra. Du er utrolig tøff !

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive