søndag

P-i-s-s.

hallais, sier jeg bare. Hallo i luken. At det går an. Jeg har glemt tannbørsten hos mamma og pappa. IGJEN. Og jeg som tenkte "denne gangen skal jeg absolutt ikke glemme den greia". Vel, her er resultatet: Annika, sittende på en stol i Narvik, uten tannbørste, veldig trøtt og det er langt til nærmeste sted der de selger tannbørster. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de ikke har sånne ting på MIX. Hva er greia, liksom?

Jeg skulle skrive stil i dag. Det foregikk slik:


Dommer:"Annika, du blir aaaaldri å klare det. DU KAN IKKE SKRIVE KRIM!"

Annika:"Å plz. Shut up. Klart jeg KAN skrive krim. Jeg klarer vel å formulere meg."

Dommer: "NEI. Du kan ikke. Det blir dååårlig. Drittdårlig. DU skal ikke skrive dårlig, vet du."

Annika: "Hold kjeft. Det er ingen eksamensoppgave. Det gjør ikke noe om det blir mindre bra."

Dommer: "Å jo. Det gjør noe, og det VET du. Det gjør innmari mye, og du får ikke til dette. Du fikser det rett og slett ikke."

Annika:"Gå bort. La meg være i fred. Jeg vil ikke ha deg her. Ta deg en bolle og la meg være i fred."

Dommer:"Spise? HAHAHA, Annika, du er så morsom. Gå å legg deg. Du får ikke til."

Annika: " Slutt. Gå bort. Jeg får til det jeg vil. Kan du ikke bare la meg være i fred?"

Dommer: "Hahahah. Du mister motet. Slutt å skriv. Ser du ikke hvor elendig dette blir? BRA ELLER BEST, ingenting annet er godt nok".

Annika: "Herregud."

Dommer: "Ja, det kan DU si, det. Du slipper i alle fall å bedømme dette selv."

Annika: "Jammen..."

Dommer: "Pff. Slutt. Du får ikke til. Gi opp. Worthless."

Annika: "JAVEL. DETTE ER PISS; DET ER ELENDIG, JEG KAN INGENTING. HAPPY?!??"

Dommer: "Bra du ser det selv. Hva skulle du gjort uten meg?"


Aaargh.



Nei, jeg vet ikke jeg. La stiler seile sin egen sjø, i alle fall for i kveld. Jeg er tilbake i Villaveien, og egentlig er jeg kaputt. Lei av å ta buss, burde bevegd meg, vært i aktivitet: og likevel sitter jeg her, som en fjott og glooor på datamaskinen. Hva har jeg gjort i dag? Ikke en dritt. Lest fem sider om respirasjon, og det er i alle fall noe.

Helga er allerede over, og den har vel vært grei nok den. Jeg har kjøpt dunjakke, bukse og et skjerf, vært på kino sammen med Inger og Sunniva (vi så "De gales hus"), vært i byen med mamma og ikke så veldig mye mer. Det var greit. Fint å se mine kjære igjen.

SÅ. Nå savner jeg bare bikja mi, en tannbørste, burde skiftet på senga, huden på hendene er tørr og fæl, hører på Radio Norge, burde sove, skal ta blodprøver i morgen, burde skrive stil, har lyst på dagens snus nummer 23o84983459835793458, føler meg... et eller annet og burde virkelig virkelig svart på et par mailer eller hundre.
Gud, jeg er så produktiv.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Annika

Skriverier: Mai 2008 - mars 2012.


Kontakt

annika_alexandersen @hotmail.com



Bloglovin'

Follow La vita e bella
Follow La vita e bella

Blog Archive